Avatar billede nordclc Nybegynder
18. juni 2001 - 12:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Opret eller opdater - findes record i forvejen?

Hej,

Jeg forestiller mig, at jeg har en blank indtastningsformular, hvor man så kan indtaste nogle oplysninger.

Hvis recorden findes i forvejen i Access databasen, så skal den opdatere ellers skal den indsættes!

Men hvordan ved jeg om jeg skal opdatere eller oprette en record. Kan man spørge på om recorden findes i forvejen?

/Claus
Avatar billede prof2 Nybegynder
18. juni 2001 - 12:15 #1
<%
Set DataConn = Server.CreateObject(\"ADODB.connection\")
DataConn.Open \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=\" & Server.MapPath(\"data.mdb\")
Set rs = Server.CreateObject(\"ADODB.RecordSet\")

rs.Open \"Select * from [tabel] where (navn=\'\" & request.form(\"navn\") & \"\')\",dataconn
if rs.EOF or rs.BOF then
\' Hvis den ikke findes
else
\' Hvis den findes
end if

DataConn.Close
Set dataconn = nothing
set rs = nothing
%>
Avatar billede olberd Nybegynder
18. juni 2001 - 12:47 #2
klammerne [] om tabel kan ikke bruges til blandt andet MySQL..!
Avatar billede nordclc Nybegynder
18. juni 2001 - 13:07 #3
>> prof2
perfekt det virker. Tak for det huritge svar.

>> olberd
OK, jeg regnede heller ikke med at de skulle bruges!

/Claus