Avatar billede jakobsen35 Nybegynder
22. marts 2008 - 23:33 Der er 9 kommentarer

Hukommelse i windows vista

Jeg har 4 gig ram i min putter men vista32 siger kun 2 gig kan det ændres så den udnytter 4 gigs
Avatar billede smitten1 Nybegynder
22. marts 2008 - 23:58 #1
du kommer ikke helt op på 4gig, men afhængigt af hvorfor den er så lav og hvilket bundkort du har, så kan det hjælpe af disable memory remapping i bios, hvis du har den aktiveret
Avatar billede enya Nybegynder
23. marts 2008 - 00:07 #2
Der er mange spm. på Eksperten om samme emne - du kan evt. læse her: http://www.eksperten.dk/spm/823007
Avatar billede jakobsen35 Nybegynder
23. marts 2008 - 00:07 #3
Det er et asus commando bundkort
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2008 - 08:00 #4
Avatar billede jakobsen35 Nybegynder
23. marts 2008 - 11:16 #5
Det virker
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2008 - 11:39 #6
glæder mig fordi jeg skal det samme når jeg skifter til vista.
Avatar billede smitten1 Nybegynder
23. marts 2008 - 15:07 #7
Hvad virker? Det kan næppe være det de omtaler i den vistaguide-artikel. Det er ganske vist, at microsoft ikke tillader adresser over 4 GB - heller ikke selvom PAE aktiveres. Og mange kører med DEP, og så bliver PAE helt automatisk aktiveret.
Avatar billede j3ppah Novice
25. marts 2008 - 11:35 #8
Vista 32 bit understøtter IKKE så mange ram, mener den understøtter 3 gb ram, men der skal også indregnes ram på grafik kortet osv.
Hvis du vil have fuld udnyttelse af dine ram bliver du nød til at kører Vista 64 bit.
Alt efter hvor du har købt din computer burde de også have informeret dig om dette...

og nej der findes ingen program / addon eller lignende som kan få 32 bit version til at understøtte så mange ram.
du bliver desvære nød til at kører 64 bit version på.

Hvis du har købt vista i samme butik som du har købt computeren vil jeg foreslå dig at gå ind og klage over du ikke blev informeret om det...
Avatar billede enya Nybegynder
04. maj 2008 - 03:20 #9
Sker der mere her..? Og hvad betyder svaret: "Det virker"..?