Avatar billede m-nur Nybegynder
22. marts 2008 - 22:23 Der er 8 kommentarer

Internet tilsluttet, men ingen forbindelse ?

Hejsa.
Jeg har fået sat en kode på min router(for at forhindre andre, i at benytte routeren), og derfor er der opstået et problem. :
Jeg opretter forbindelse til routeren(ingen problemer der), går ind på fx. DR.DK, men der står "siden kan ikke vises" (det gælder alle adresser). Der kommer så senere, et lille vindue op i siden hvor der står: "begrænset eller ingen forbindelse". der var ingen problemer overhovedet før jeg havde sat kode på.
Jeg håber i kan hjælpe, og takker fordi i gad kigge forbi.
M-Nur
Avatar billede m-nur Nybegynder
22. marts 2008 - 22:51 #1
Status for trådløs netværksforbindelse:
Status: begrænset eller ingen forbindelse
Netværk: WLAN
Varighed: 00:08:30
Hastighed: 36.0 Mbps
Signalstyrke: TOP

Sendt: 42
Modtaget: 0

Og jeg skriver forresten fra min stationære, så i lige ved det. :-)
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
22. marts 2008 - 23:19 #2
1. du opretter forbindelse til routeren uden problemer
2. men det viker ikke

hvordan ved du at forbindelsen til routeren er iorden, for jeg tror at det er her fejlen er

prøv start --> kør --> skriv CMD --> skriv IPCONFIG /all

vi er intereseret i din ip, gateway, og dns
gætter på at din ip starter med 169.254
det betyder at din forbindelse til routeren ikke er i orden.
hvis ovenstående er sandt, så gå ind og slet din trådløse forbindelse, og opret en ny hvor du indtaster den nye kode du har lavet på dit trådløse net.

så burde det hele virke igen
Avatar billede dragonknight Juniormester
23. marts 2008 - 11:38 #3
Som jeg skrev i tidligere spørgsmål, så skal du efter at have oprettet kryptering i routeren, også have dit netkort til at anvende samme (http://www.eksperten.dk/spm/824422).
Du kan i XP oprette en  profil til dit trådløse net, vhor du angiver WPA hvis det er det du har sat op i routeren, og indtaster samme Kode som du har anvende i routeren.

Med andre ord, har du sat WPA-TKIP i routeren, så skal du også sætte det i netkortet. Har du sat WPA-AES i routeren, så skal du også sætte det i netkortet. Har du sat WEP i routeren, så skal du også sætte dette i netkortet.

Anvender netkortet ikke samme nøgle som routeren, kommer du ikke igennem.
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
23. marts 2008 - 13:19 #4
ahhh, det var en fortsættelse af at andet spørgsmål, det havde været smart at angive det i dette her, med henvisning til det gamle!
Avatar billede m-nur Nybegynder
24. marts 2008 - 01:36 #5
Cool_M_F: Ja det har du vel ret i.

DragonKnight: Jeg har fået sat kode på via din vejledning i forrige spørgsmål. Jeg sætter koden via adressen (192.168.62.1) og jeg opretter kode (WPA-PSK og den er på TKIP), bagefter går jeg ind på "trådløs netværksnøgle" jeg vælger WPA-PSK og jeg sætter datakryptering til TKIP, derefter skriver jeg koden som jeg brugte tidligere og trykker ok. Men så sker der det at, når jeg opretter forbindelse, henter den "netværks adressen" det meste af tiden. Jeg klikker på "reparer" og ved fasen "fornyelse af ip-adresse" går den i stå. Dvs. at problemet muligvis, ligger i at min bærbare ikke har fået nogen ip-adresse tildelt.
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
24. marts 2008 - 01:48 #6
Efter den beskrivelse, så er det din kryptrering den er gal med.
husk at der er forskel på store og små bogstaver, måske capslock var aktiveret da du lavede koden?

en anden ting jeg har set flere gange, er at windows ikke helt kan finde ud af det når den har været forbundet med netværket før, og der så ligepludselig er kode på.
Der hjælper det altid at slette de gamle forbindelser der er gemt på computeren
Avatar billede m-nur Nybegynder
24. marts 2008 - 01:59 #7
Cool_M_F: Ret hurtig svar !.

Jeg har lige prøvet igen hvor caps ikke var aktiveret, og den samme fejl var der.
Jeg prøver lige anden mulighed imorgen !.

;-)
Avatar billede dragonknight Juniormester
24. marts 2008 - 13:22 #8
Jeg forstår ikke lige hvad det betyder at du skriver at du har sat koden via 192.168.62.1, for det lyder son en PC IP adresse, og ikke som router adresse. Netkortets IP adresse er ikke nødvendigvis den samme fra start til start, da det jo er routeren der bestemmer dette, så det skal du ikke bekymre dig om i forbindelse med at aktivere kryptering.

Når WPA-TKIP er sat i routeren, så bruger den denne standart til at sende og modtage med, hvor koden (nøglen) du har tastet i routeren anvendes som udgangspunkt for Krypteringen.

Nøjagtig det samme skal gøres i netkortet. Det skal sættes til at anvende WPA-TKIP, og samme kode.

Hvis du højreklikker på ikonet nederst til højre, som repræsenterer Trådløs Netværksforbindelse, og vælger "Vis trådløse netværk der er tilgængelige", så kan du i det nye vindue trykke på skift avancerede indstillinger. I det nye vindue trykker du på faneblad trådløse netværk, og der ca. midt på siden vil der stå "foretrukne netværk. Netværkene vil være listet med deres SSID, som er det navn der er tastet ind i routeren.
Står dit trådløse netværk der, så fjern det ved at markere det og tryk på fjern.
Når der ikke længere står noget i listen, som kan hidrøre fra dit trådløse net, så kan du trykke på tilføj.
Under faneblad Tilknytning, skal du nu skrive SSID, som stadig er det navn du har givet dit netværk ved at skrive det ind i routerens opsætning. Under netværksgodkendelse vælger du det samme du har valgt i routeren. Under Datakryptering vælger du igen det samme du har valgt i routeren. Under Netværksnøgle skriver du den kode du har givet netværket i routeren, og som cool nævnet, så er dette case-sensitive. Du bekræfter nøglen ved at skrive den i boksen lige nedenunder.
Når du har trykket på OK, vil netværket nu fremgå af forrige side i listen under Foretrukne netværk. Nu klikker du på knappen Vis Trådløse Netværk ovenover denne liste.
Den skulle så gerne vise dit netværk på næste side, og indikere om du er tilsluttet eller hvad. Hvis du er tilsluttet er du på. Hvis du ikke er tilsluttet kan du trykke på opret forbindelse nederst, men giv den nu lidt til til at få en IP adresse inden du trykker på den.
Hvis dit netværk ikke fremgår af listen Vælg Et Trådløst Netværk, så rykker du på opdater netværkslisten øverst til venstre, og bruger samme fremgangsmåde som nævnt lige ovenover dette afsnit.

Husk:
WPA i routeren, så WPA i netkort.
WPA-PSK i routeren, så WPA-PSK i netkort.
TKIP i routeren, så TKIP i netkortet, osv.