Avatar billede hathor Nybegynder
22. marts 2008 - 17:31 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Telnet i router

Min kammerat er mildelst talt computer dum.

Er der nogen mulighed for at jeg kan telnette til hans router og natte en enkelt port, så det kommer til at virke for ham?
Avatar billede leif Seniormester
22. marts 2008 - 17:34 #1
Ikke hvis der ikke er åbnet for det !
Avatar billede hathor Nybegynder
22. marts 2008 - 17:37 #2
hvordan åbner man for dét?
Avatar billede leif Seniormester
22. marts 2008 - 20:34 #3
Ved at logge ind i Routeren og give adgang, men hvorfor ikke forklare ham hvordan han åbner porten der skal åbnes ?

Rvt. ved hjælp af: http://portforward.com/
Avatar billede carlodk Nybegynder
22. marts 2008 - 20:37 #4
Der er som standart åbnet for Telnet til en Router fra Cybercity, du skal bare forbinde til hans extern IP fx. telnet 85.14.56.78 23023
Så indtaste det password han har modtaget fra Cybercity også er du forbundet til hans Router.
Avatar billede hathor Nybegynder
22. marts 2008 - 20:43 #5
carloDK, det fungerer jo bare, og tak.

Kan du lige hurtigt forklare mig hvor port 23023 kommer fra, er det noget du ved, at når man bruger telnet på CC's routere at så er det den port, eller hvordan?
Avatar billede leif Seniormester
22. marts 2008 - 21:34 #6
Så er de da begyndt at gøre det, fordi da jeg havde CC var det ikke muligt før jeg selv åbnede det !
Avatar billede carlodk Nybegynder
22. marts 2008 - 22:41 #7
Hathor.: Det er fordi at jeg sætter Internet forbindelser op for firmaer med Firewall løsninger. Sårh jeg har lært lidt små tricks i løbet af tiden.
Port 23 er standart telnet, men for at "snyde" lidt, har de sat den til 23023 sådan at man skal have lidt viden for at gøre det. Det samme glæder med deres Web-Interface den er standart på mange Routere 80 el. 8080 der bruger Cybercity 2033. For at updatere Firmware i deres router uden om Web-Interface kan man bruge port 2121, igen standart port er 21, også "snyder" de igen, sådan at man skal vide lidt mere end Hr. og Fru. Danmark.

Leif.: Det har de gjort siden de begyndte at bruge ZyXEL Routere, for ja det er korrekt, at det er noget man selv skal gøre i Cisco Routerne, som desværre også er bedre end ZyXELs. Så vi glæder os til at Cybercity sender Cisco ud igen.
Avatar billede hathor Nybegynder
22. marts 2008 - 22:49 #8
Skulle du tilfældigvis vide om deres "hacker smacker" halløj har en indflydelse på hvorvidt man kan logge på deres router via telnet?

Jeg kan på min egen, og på min vens, men ikke på min venindes, hvor hacker smacker er aktiveret.
Avatar billede carlodk Nybegynder
22. marts 2008 - 22:54 #9
Ja, det har det.. Fordi at Hacker Smacker produktet gør at deres Extern IP Bliver ændret til at kører igennem deres Proxy server.
Derfor kan du ikke tilgå deres Router. Så skal de desværre slå det fra i det øjeblik du skal forbinde til deres Router, eller også skal du desværre være der lokalt.

Bare for at være lidt træls, er lidt ligeglad med hvad du nu skal sætte op. Men hvis det er et spil du vil forward porte til, så skal du huske at du kun forwarder til en computer og ikke direkte åbner porten for alle computere, da deres ZyXEL router ikke er verdens bedste til at håndtere åbne forbindelser.
Avatar billede hathor Nybegynder
22. marts 2008 - 23:22 #10
Åh well, det er nogle bittorrent porte og en port til VNC og sådan.

Jeg har nogle ting jeg ikke forstår.

Jeg har Zyxel 660H-D1
Jeg kan telnette til mig selv, på intern ip, 10.0.0.1:23023
Min ven kan ikke telnette sig ind til mig på extern ip, port 23023, selv om jeg kan.  Der ER åbnet for det (billed-dokumentation http://www.promenadehuset.dk/temp/router.JPG ). Dette forstår jeg bare slet ikke.

Jeg kan telnette til en anden ven på port 23023 udefra. Han har Zyxel 660R-D1. Min første ven kan OGSÅ telnette ind på hans router udefra. Dog kan jeg ikke finde ud af at navigere rundt i menuen på 660R. På 600H er den til at finde ud af.

Min veninde har også 660R, med hacker smacker. Men nu forstår jeg så, hvorfor jeg ikke kan logge ind på HENDES med telnet. Men hun kan ikke engang få web-configuratoren frem på http://10.0.0.1:2033
Avatar billede carlodk Nybegynder
23. marts 2008 - 00:42 #11
Okay, så burde det ikke være nogle problemer!

Det undre også mig lidt at de ikke kan logge ind på din Router, men jeg håber at du er logget ud imens de forsøger at logge ind på din. Da der kun kan være logget én ind adgangen.
Jeg har selv samme Router derhjemme(ZyXEL 660R-61), og der har jeg ingen problemer overhovedet.

At hun ikke kan få Web-Interface frem på http://10.0.0.1:2033 kan der være mange grund til.:
1.: De har en Wireless Router på bagefter, og desværre understøtter ikke alle routere at man kan forbinde til den første.
2.: De har en Special konfiguration, fx. at deres router hedder 192.168.0.1/192.168.1.1/172.16.0.1 det kan ses efter med en ipconfig i commando prompt
3.: Routeren er sat forkert op, som du selv viser på billedet.
4.: Jeg ville nu også forsøge at lave en telnet til hendes Router(Intern), bare for at teste om der er lukket for den også.