Avatar billede annalise Nybegynder
18. juni 2001 - 11:50 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Pakke i flere filer.

Hej !

Kan man zippe i flere filer ? Problemet er at jeg har en fil, der selvom den bliver zippet er for stor til at sende via mail.

Eller er der et andet pakkeprogram, der kan klare det i stedet ?

Avatar billede vladimirr Nybegynder
18. juni 2001 - 11:51 #1
Avatar billede supernatural Nybegynder
18. juni 2001 - 11:52 #2
Hvilken type fil er der tale om?
Avatar billede kapla Nybegynder
18. juni 2001 - 11:53 #3
Avatar billede jimsim Nybegynder
18. juni 2001 - 11:56 #4
Der ville jeg nok bruge Winrar eller Winace, som kan findes på http://www.tucows.dk/
Avatar billede jimsim Nybegynder
18. juni 2001 - 11:57 #5
Fordelen ved f.eks Winrar, er at du kan lave den som selv-udpakkende, så modtageren ikke behøver at have Winrar. Det samme gælder Winace.
Avatar billede vladimirr Nybegynder
18. juni 2001 - 12:03 #6
Og det samme gælder winzip...
Avatar billede vladimirr Nybegynder
18. juni 2001 - 12:04 #7
Kan winrar også pakke som .zip ?
Avatar billede annalise Nybegynder
18. juni 2001 - 12:20 #8
Der er data om en databasefil .mdb.
Avatar billede supernatural Nybegynder
18. juni 2001 - 12:21 #9
Hmm... Det vil sige at du ikke kan dele filen op i flere dele?
Ellers kan du jo bare sende den i flere dele  - Hvis du altså kan dele den op =o)
Avatar billede annalise Nybegynder
18. juni 2001 - 12:25 #10
Jeg er ikke klar over, at man evt. kan dele en mdb fil op. hvordan gør man det ?
Avatar billede supernatural Nybegynder
18. juni 2001 - 12:33 #11
Det ved jeg ikke... Jeg ved ikke engang om man overhovedet kan, men hvis man kan, ville det jo være en del nemmere.
Avatar billede jimsim Nybegynder
18. juni 2001 - 12:46 #12
Hvor stor er den fil? mb?

En anden mulighed er at bruge de forskellige tjenester der er på nettet, f.eks znail, http://znail.tv2.dk/ hvor du opretter en konto, uploader filen, sender username og password til ham/hende der skal ha\' filen, og de kan så selv downloade den.
Der findes andre som znail, idrive, freedrive, myspace osv...
Avatar billede supernatural Nybegynder
18. juni 2001 - 12:51 #13
Jeg holder med dig jimsim
Rimelig god løsning =o)
Avatar billede annalise Nybegynder
18. juni 2001 - 13:04 #14
P.t. er den 59.458 KB, og den bliver løbende større.
Avatar billede jimsim Nybegynder
18. juni 2001 - 13:18 #15
øhhh...joo... det var da en pæn størrelse :) nåå så bliver znail nok for lille, ellers skal man oprette 3-4 konti, og så skal du alligevel igang med et pakke program.
Men du kunne jo prøve et af de nævnte programmer, og se om det var noget, det bliver jo godt nok til en del mails.

Endnu en mulighed er så at lave en FTP server, så ham der skal ha\' filen, henter direkte fra din com.
Der kan jeg anbefale G6, som også kan hentes fra tucows.
Avatar billede annalise Nybegynder
19. juni 2001 - 08:30 #16
Ups, hvad skete der med mine point, jimsim skulle også have haft, hvad gør jeg nu ?
Avatar billede jimsim Nybegynder
19. juni 2001 - 08:40 #17
Tjaaa det er jo ikke godt at vide... :)
Det er op til vladimirr, om han har lyst til at dele. ;)
Men fik du løst problemet?
Avatar billede annalise Nybegynder
19. juni 2001 - 09:30 #18
Jeg opfordrer vladimirr til at dele, da det var min hensigt.

Jeg har benyttet winrar, og med winrar opdelt filen i flere filer. De enkelte filer sendes så via mail. Det virker udemærket. Tak til alle for Jeres indsats.