Avatar billede jesper_n Novice
22. marts 2008 - 12:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Adgang til NAS fra eksternt netværk

Hejsa

Jeg har på mit private hjemmenet på en TDC-forbindelse via den åbne del af en ADSL FLEX - forbindelse (altså ikke VPN-linjen) et lokalt net, der både er kabelbåret og trådløst. På dette net har jeg en WD NAS Harddisk, hvor bl.a. al vores musik ligger (til sonos). Nu ville jeg gerne have adgang til denne harddisk (NAS), som jeg har beskyttet med brugernavn og adgangskode fra en anden internet adresse (f.eks. mit arbejde, mit sommerhus, en internetcafé).

Hvordan gør jeg det?

På forhånd tak!

Jesper
Avatar billede mr_y Nybegynder
24. marts 2008 - 17:07 #1
du  kan tilgå din nas server via FTP hvis du har opsat ftp i din nas. det kræver at du laver opsætningen i din nas og i din firewall så din router ved at udefrakommende trafik til port 21 skal gå til nas ipen. :)
Avatar billede jesper_n Novice
24. marts 2008 - 18:09 #2
Tak for det. Det lyder let, men jeg kan ikke lige gennemskue, hvordan jeg gør det?

Har du erfaring med ftp-opsætning i WD My Book World Edition 500 Gb NAS? Og med at sætte min router (Linksys WRT 150-N - wireless-n) op til at kunne det, du skriver?

Der er jo ingen pc med en firewall involveret i dette.
Avatar billede jesper_n Novice
17. oktober 2010 - 08:46 #3
Lukkes.