Avatar billede ostemann Nybegynder
21. marts 2008 - 14:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

HTTP-fejl 500.0

Hej,

Jeg er lige begyndt at lære ASP.

Jeg har lavet en lille fil som hedder default.asp.

Men når jeg går ind i min browser og teste http://(computerens-navn)/default.asp

Kommer der bare en side frem hvor der:

  Serverfejl i programmet "Default Web Site"

  HTTP-fejl 500.0 - Internal Server Error

Hvordan dan for jef browseren til at vise min side?
Avatar billede keysersoze Guru
21. marts 2008 - 15:05 #1
fejl 500 skyldes oftest en programmeringsfejl

funktioner -> internetindstillinger -> avanceret -> fjern kryds i "vis meddelelse om uskadelige http-fejl"

så får du en mere brugbar fejlbesked.
Avatar billede ostemann Nybegynder
21. marts 2008 - 15:12 #2
Der står følgene:

Beskrivelse: Dette program kører i en programgruppe, som bruger integreret .NET-tilstand. Dette er den foretrukne tilstand til kørsel af ASP.NET-programmer på den aktuelle og fremtidige version af IIS.

I denne tilstand fungerer det program, som bruger klientrepræsentation konfigureret med <identity impersonate="true" />, muligvis ikke korrekt. Klientrepræsentation er ikke tilgængelig i tidlige behandlingsfaser for ASP.NET-anmodninger og kan medføre, at moduler i disse faser i stedet afvikles med procesidentitet.
Avatar billede ostemann Nybegynder
21. marts 2008 - 15:22 #3
Tror ikke det er nogen programmeringsfejl, hele siden ser sådan ud:

<html>
<head>
<title>Mit første ASP dokument</title>

</head>
<body>

<%
Response.Write Now
%>

</body>
</html>
Avatar billede ostemann Nybegynder
21. marts 2008 - 15:35 #4
Nu virker det.

Jeg havde lavet nogle forkerte opsætninger i IIS.