Avatar billede weblex Nybegynder
21. marts 2008 - 11:19 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Email-konti på 2 maskiner

Jeg har via mit internetabonnement mulighed for at oprette 5 emailkonti. Jeg vil gerne have en mail-adresse på min stationære maskine, og en på min bærbare.

Men det dutter ikke rigtigt.

Når jeg sender fra den bærbare til den stationære er alt som det skal være. Men den modsatte vej sender jeg fra den stationære til den stationære?

Er jeg i færd med noget som ikke kan lade sig gøre, eller...?
Avatar billede vejmand Juniormester
21. marts 2008 - 11:27 #1
Er det TDC-mail adresser?
Avatar billede be_nice Juniormester
21. marts 2008 - 11:31 #2
Hvis du opretter 5 mailadresser hos TDC på ét og samme kontonr., så vil Outlook Express hente mail for alle 5 mailadresser når du henter post.
Du kan hos TDC oprette en gratis Freemail konto, denne kan du så benytte til din bærbare - læs mere her:
http://tdconline.dk/mail.php?f=1
/Be_Nice
Avatar billede weblex Nybegynder
21. marts 2008 - 11:34 #3
Det er hos TDC - så jeg må tilsyneladende lave en freemail-konto. Smid et svar :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
21. marts 2008 - 11:37 #4
Nope, det er ikke nødvendig.
I Outlook Express kan det godt lade sig gøre at fordele mails fra TDC via regler.

Her er en forklaring:
http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=5684
Avatar billede weblex Nybegynder
21. marts 2008 - 11:42 #5
Super - det skal jeg lige studere...!
Avatar billede be_nice Juniormester
21. marts 2008 - 12:14 #6
--> vejmand, det var selvfølgelig også en måde at omgå "problemet" på.
Den "nemme" løsning må dog stadig være at oprette en Freemail konto - men det er selvfølgelig op til den enkelte at afgøre hvad man synes bedst om.
Uanset hvad vil begge metoder give mulighed for at tilgå sine mailkonti via web-access.
Håber at weblex finder den bedste løsning.
God Påske ønskes herfra :o)
/Be_Nice
Avatar billede sleeper Nybegynder
26. marts 2008 - 12:33 #7
Og husk, at hvis man modtager mails hvor man står i bcc, fungere ovenstående ikke.

Jeg har ikke tjekket, men kan freemail opsættes til at downloades til mailboks??
Avatar billede vejmand Juniormester
26. marts 2008 - 12:47 #8
weblex >> Er problemet løst?
Avatar billede weblex Nybegynder
26. marts 2008 - 18:16 #9
Mjah... har desværre ikke haft tid til at kigge på det. Men jeg har fået 2 brugbare metoder, så jeg foreslår at vejmand og be_nice deler. Vil sidstnævnte smide et svar?
Avatar billede be_nice Juniormester
19. april 2008 - 09:42 #10
sry for min sene reaktion :o)
/Be_Nice