Avatar billede m-nur Nybegynder
19. marts 2008 - 22:15 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Oprettelse af kode til en router

Hej allesammen.
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan man opretter en kode, til sin router, som jeg bruger til min bærbare (dvs. trådløs).
Kan man gøre det gennem selve bærbaren ??. Da jeg helst ikke vil "pille" ved routeren.

Tak, og jeg håber i kan svare.

:-)
Avatar billede jtt Nybegynder
19. marts 2008 - 22:43 #1
kode skal oprettes på routeren for at opnå den bedste effekt
Avatar billede m-nur Nybegynder
19. marts 2008 - 22:48 #2
Okay, hva mener du med effekt, og du har vel ikke nogen ide om hvordan jeg gør ??.
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. marts 2008 - 02:08 #3
Du skal ind i routeren og aktivere sikkerhed/kryptering.
Efterfølgende kan du oprette en profil på din bærbare, så du kun skal indtaste denne kode i bærbar 1 gang.

Du lyder ikke til at have særlig meget forstand på dette, og derfor må du oplyse hvilken router du har, for at du kan få en detaljeret anvisning.
Avatar billede m-nur Nybegynder
20. marts 2008 - 23:15 #4
DragonKnight: Ja, du har faktisk ret, jeg har ikke særlig meget forstand på det område :-) .
Jeg bruger denne Router: http://imshopping.rediff.com/shopping/pixs/4098/w/wirelessRouter.jpg

Er det nok oplysninger om routeren ??.
Avatar billede dragonknight Juniormester
21. marts 2008 - 15:10 #5
Burde det være.

Du skal skrive 192.168.1.1 i adressefeltet i en browser som f.eks Internet Explorer, og trykke enter. Nu kommer du til routerens opsætning. Den vil helt sikkert anmode om bruger og password for at give dig adgang til opsætningen. Default bruger er admin, og default password er admin, så har du ikke ændret dette i routeren, kan du bruge disse. har du ændret dette, skal du anvende dem som du angav i sin tid.

Kommer den med et ekstra vindue med Setup Wizard, lukker du det ved at klikke på exit i det vindue.

Du markerer Wireless i venstre side, og kommer til siden med opsætning af den trådløse forbindelse.

Der klikker du på Authentication. Nu markerer du WPA-PSK, og neden under skriver du et password til det trådløse net. Du skal huske password, da du skal bruge det til at logge på routeren igen, når du har klikket apply. Du klikker apply, og skulle gerne miste den trådløse forbindelse. Nu logger du på routeren igen, og fortæller den at den skal anvende WPA-PSK eller WPA- TKIP til opkoblingen. Du angiver også password fra tidligere, og trykker forbind. Wupti og du er på.
Avatar billede m-nur Nybegynder
21. marts 2008 - 18:21 #6
DragonKnight:
Jeg har skrevet 192.168.1.1 i adressefeltet.(Internet Explorer).
Men der dukker ikke noget vindue op, der står bare "Siden kan ikke vises" osv.

Har du en anden adresse ??

:-)
Avatar billede m-nur Nybegynder
22. marts 2008 - 22:12 #7
DragonKnight: Jeg har fået sat en kode på, og jeg har gjort det ved hjælp af "din metode". Problemet med adressen var bare, at det var den forkerte. Jeg fandt en anden adresse i manualen. Men nu er der så opstået et nyt problem, og derfor har jeg lavet et nyt spørgesmål vedr. problemet.
Men altså din metode virkede, og jeg synes at du skal have nogle points ;-).

M-NUR
Avatar billede dragonknight Juniormester
23. marts 2008 - 11:15 #8
Det var da dejligt at høre :-)
Avatar billede m-nur Nybegynder
23. marts 2008 - 16:12 #9
Dine points, som du naturligvis fortjener.

:-)