Avatar billede realflex Nybegynder
19. marts 2008 - 22:11 Der er 13 kommentarer

CMS til en newbie

Hej

I tænker sikket 'hold kæft et dumt spørgsmål', men husk nu der findes ingen dumme spørgsmål... :)

Jeg påtænker at lave en hjemmeside om politik for unge, hvor der bl.a. er mulighed for at brugerne selv kan skrive artikler og andre kan rate og kommentere dem (artiklerne altså).

Derudover skal der være et debatforum tilknyttet.

Og at de nyeste artikler og (udpluk af) debatter visses på forsiden.

Jeg har selvfølgelig en masse andre ting i tankerne, men disse er de grundlæggende.

Findes der et gratis CMS der kan opfylde disse krav og i så fald hvilke?

Det skal nok siges at jeg kun kan simpel html så helst ikke noget manuel kodning tilgængel kan jeg Photoshop til designet.
Avatar billede perj Nybegynder
19. marts 2008 - 22:35 #1
Simpel, ja hvorfor så ikke Simple:-)
http://www.cmsimple.dk/da/
Avatar billede perj Nybegynder
19. marts 2008 - 22:37 #2
Har kun hørt om det...
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
19. marts 2008 - 22:43 #3
joomla.org. Kan alt det du eftersøger og MEGET mere.

Du kan skrive mig en mail på mail@gadensgaard.dk hvis du vil have et tilbud :)
Avatar billede driis Nybegynder
20. marts 2008 - 02:00 #4
Eller Umbraco, som jeg personligt mener er et af de bedste Open Source CMS'er: http://www.umbraco.dk/

Alt efter hvad det præcist skal bruges til, er Sitecore Xpress også en mulighed: http://xpress.sitecore.net - det er gratis for udviklere til "personlige sites", jeg er lidt usikker på om dit site går ind under den definition. Men her får du et virkeligt flot, robust og skalerbart CMS (som dog også kræver lidt mere viden at sætte op, end Umbraco).
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
20. marts 2008 - 09:06 #5
Avatar billede Slettet bruger
20. marts 2008 - 10:14 #6
Avatar billede realflex Nybegynder
20. marts 2008 - 13:17 #7
Ej hvor er det uoverskuligt at skulle vælge.. :) Det kommer jo til at tage mange timer at afprøve dem hver især, for at finde den bedste løsning *støn*.

Ved ikke lige om man må dette, men har lige et hurtigt tillægsspørgsmål:  Når man nu har oppyget en fornuftig side i et af systemerne er det så overhovedet muligt at overføre det til et nyt? Efter fx et års tid kunne det jo godt være man havde lyst til at prøve noget nyt.
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
20. marts 2008 - 13:28 #8
Ikke mellem systemerne nej.

Men jeg synes klart du skal prøve joomla. Der findes et kæmpe dansk community bag der kan hjælpe dig med at komme igang osv.
Avatar billede realflex Nybegynder
20. marts 2008 - 13:46 #9
Joomla er indtilvidere også det system jeg finder mest attraktivt, men jeg tænker lige lidt videre over det.
Avatar billede realflex Nybegynder
22. marts 2008 - 17:53 #10
Okay jeg har besluttet mig -  det blev Joomla!

Gadensgaard smider du ikke et svar, så du kan få point?
Avatar billede olebole Juniormester
22. marts 2008 - 17:59 #11
<ole>

Det er såmænd ikke så svært at vælge. Valget er næsten udelukkende et spørgsmål om brugervenlighed. CMS'er er yderst sjældent skrevet af særlig kompetente kodere, hvorfor den resulterende kode næsten altid er elendig ... så det behøver man ikke bekymre sig særligt om  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
23. marts 2008 - 09:02 #12
svar :)
Avatar billede bauerdata Nybegynder
30. juli 2008 - 15:30 #13