Avatar billede mch Nybegynder
19. marts 2008 - 20:05 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Pentium lll mindre, større eller lig med en Pentium 233

Kære forum

Jeg sidder med nogle systemkrav i forbindelse med en installering af trådløst Internet. Min computer er fra 99 og har Windows 98 installeret. Et systemkrav er, at computeren skal have en processor på 233 MHz. Jeg kan finde frem til at computeren har en Pentium lll processor. Det er mindre end de krævede 233?

Helt konkret:
- Hvad betyder Pentium 111 i relation til de krævede 233 MHz?

Hvis det ikke er muligt at svare på:
- Hvor finder jeg frem til hvor stor processoren er?

Tak for al hjælp.

Mvh Marianne
Avatar billede haverslev Novice
19. marts 2008 - 20:18 #1
Pentium III er model betegenelse, og du kan ikke derud fra sige hvor mange Ghz den er på

Du kan f.eks h-klik på denne computer´, klik på egenskaber og se hvad der står der!

Ellers hent Everest home (mener det også kan køre på Win 98)
http://www.filehippo.com/download_everest_home/
Start det og klik på PC, klik på Opsummering og se hvad der står under CPU TYPE
Avatar billede mch Nybegynder
19. marts 2008 - 20:28 #2
Tak for forsøget.
Jeg har forsøgt under egenskaber for "Denne computer". Men her står mærkeligt nok ikke noget om processorens størrelse...
Jeg kan ikke installere Everest Home, da jeg ikke har adgang til Internettet. (Det er et trådløst Internet jeg er ved at installere).
Avatar billede haverslev Novice
19. marts 2008 - 20:33 #3
Nu kan jeg desværre ikke huske, hvordan menu`erne er i Win98 (ikke brugt i flere år)
Men mener at du kan gå i KØR og skrive: DXDIAG og så skulle du få en ny menu, hvor der står forskellige ting under faneblad system.
Avatar billede haverslev Novice
19. marts 2008 - 20:37 #4
Hvis ikke så prøv:
Start - Kør - skriv: C:\Programmer\DirectX\Setup\dxinfo
Avatar billede arne_v Ekspert
19. marts 2008 - 20:46 #5
Langsomste P3 var saa vidt jeg ved paa 450 MHz.

Saa du er OK.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. marts 2008 - 20:55 #6
233 Mhz var Pentium II
Avatar billede haverslev Novice
19. marts 2008 - 21:00 #7
ja du har vist ret i at 233 Mhz var PII:
http://www.pc-care.dk/artikel.php?ID=27
Avatar billede kdn1234 Praktikant
19. marts 2008 - 21:58 #8
Pentium III fås ikke med så lav driftfrekvens
Avatar billede jens_peter Nybegynder
22. marts 2008 - 18:36 #9
God fornøjelse, det bliver interessant at høre om du får det til at køre.

Win98 understøttede vistnok ikke den slags og hvis der er henvist til win98 i systemkravene, så er det gerne "sekond edition", hvilket var den absolut seneste udgave af 98'eren.
Avatar billede mch Nybegynder
31. juli 2008 - 11:06 #10
Tak for al jeres gode hjælp. Beklager jeg ikke har fået vendt tilbage siden. Jeg installerede Xp og så gik det hele som smurt. Den trådløse netforbindelse virker og meget hurtige end jeg turde håbe. (I hvert fald fungerer det for 64 årig mor :)).

Jeg vil gerne dele mine point ud. Al hjælp var jo god, men da Haverslev var den første til at komme mig til undsætning... Haverslev vil du ikke "svarer" på mit spm. Så sender jeg dig pointene.
Avatar billede haverslev Novice
03. august 2008 - 19:23 #11
Så er ferien slut og der er tid til at bruge tid på eksperten igen :-)
Avatar billede mch Nybegynder
03. august 2008 - 19:57 #12
jep :). tak