Avatar billede bossy Nybegynder
18. juni 2001 - 09:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

hvor mange databaser ??

Hvor mange databaser er det (efter Microsoft\'s mening) hensyns mæssigt at have på sin server.

Jeg har efterhånden fået oprettet en hel del databaser på serveren og maskinen kører usandsynligt langsomt. Er der en måde hvorpå jeg kan se hvilke databaser der bruger mest disk access. cpu, mem mv. ?

Evt. whitepaper til beskrivelse af hvor mange db Microsoft mener er bedst at have på maskinen.
Avatar billede slash Nybegynder
18. juni 2001 - 09:31 #1
du kan sætte en tracer (hedder profiler!) op i sql-serveren! Der er en række ting du selv udvælger... når tacen så kører kan du se hvilke tabeller, m.m. der læse mest fra (du kan bla. se cpu-tiden for de sql\'s der bliver fyret af!)!

Men tabt performance hænger også tæt sammen med din definering af primærnøgler, indexes m.m. Hvordan du joiner er ligeledes et sted hvor man kan vinde performance!

den sidste søger jeg lidt efter!
Avatar billede terry Ekspert
18. juni 2001 - 09:40 #2
What is  \'hel del \'? I work with over 50 databases without any problems.

Other than the database itsself, the server (pc) can also be a problem. Loads of RAM and fast disks are a must!

Avatar billede slash Nybegynder
18. juni 2001 - 09:41 #3
ang. hvor mange db\'s det er bedst at have på maskinen --> det kommer an hvilken maskine du kører med samt hvad du bruger sql-serveren til! (kan ej finde en whitepaper pt.!)

Hvis du f.eks. hra migreret fra 6.5 -> 7.0 eller fra 7.0 --> 2000 er det en go ide at køre sp\'en: sp_updatestats

Bearbejder din sql-server mange transaktioner og bruger du OLAP services på den samme maskine - med andre ord er der knald på hele tiden, så vil serveren på et tidspunkt hænge!
Avatar billede bossy Nybegynder
18. juni 2001 - 10:01 #4
ok. tak slash for tips\'ne. Jeg vil arbejde videre med det. Problemet for mig er at der er over 50 db. og jeg vedligeholder ikke databaserne, men serveren.