Avatar billede fowler21 Nybegynder
18. marts 2008 - 15:52 Der er 12 kommentarer

Pris på domæne

Hej.

Jeg har fået spurgt ejeren af www.webmedie.dk om domænet er til salg.
Jeg fik af vide at det kunne sælges hvis jeg afgav et seriøst bud.
Domænet kommer meget højt ved søgning på diverese ord inden for hjemmeside, webdesign, cms osv.

Jeg er intereseret i det, da jeg ønsker at tilbyde diverse services indenfor denne branche.

Hvad skal jeg tilbyde for dette domæne? Er der nogen der kan fortælle mig om domænet har nogen værdi. Hvis ja, hvor meget ville I så skyde på?
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2008 - 16:08 #1
Find på noget andet... og mere originalt. Når et domaine er "napset" så er løbet kørt.

Brand dit eget firmanavn :)
Avatar billede keysersoze Guru
18. marts 2008 - 16:13 #2
At domænet rangeres meget højt inden for bestemte søgeord hænger primært sammen med at indholdet er tilpasset søgeorderne samt at der måske er foretaget anden form for SEO-fremmende tiltag - meget af dette kan let gå tabt ved et ejer- og indholdsskifte. Derfor ville jeg umiddelbart passe på med at købe det alene pga det.

Domænet i sig selv mener jeg ikke er det store værd da der ikke er noget super enkelt eller genkendeligt over det - så de eneste der vidst kan vurdere en pris er ejer og dig. Personligt ville jeg nok klart foretrække at "opfinde" mit egen navn og så køre på med noget SEO.
Avatar billede goose Nybegynder
18. marts 2008 - 19:02 #3
Det skulle da lige være fordi, at domænet har mere end 360.000 backlinks!

At alle disse backlinks så ikke er af ... skal vi sige ... helt ren karaktér (hidden links m.v.) er jo en anden sag.

/Goose
Avatar billede fowler21 Nybegynder
18. marts 2008 - 21:06 #4
Har det nogen værdi at det har 360.000 backlinks?

Grunder til jeg overvejer at afgive et bud, er at jeg synes det ofte tager en del tid at komme rigtig højt op i google. Specielt på ord som hjemmeside, cms og webdesign.

Synes dog at navnet er ok.
Avatar billede goose Nybegynder
18. marts 2008 - 21:33 #5
ja er du da vimmer mand :-), noget af det der tæller allermest i dag er nok backlinks. Lige med det pågældende site har jeg dog en fornemmelse af, at der ikke går ret lang tid før de backlinks peger på et nyt website som den nuværende ejer af det omtalte domæne opretter.

Grunden til min fornemmelse er, at langt hovedparten af de backlinks der er, er lavet som skjulte links i footeren på en lang række Jombla-sites (open source CMS) og de er sikkert sat ind dynamisk.

Derfor tror jeg at de backlinks med tid vil forsvinde/skifte adresse, men det er blot en fornemmelse.

Det afhænger jo alt sammen af hvilken pris du skal give for domænet, men et domæne som ranker godt på disse ord er næppe billigt.

/Goose
Avatar billede goose Nybegynder
18. marts 2008 - 21:34 #6
Som fodnote, så må jeg indrømme, at jeg undrer mig lidt over at du ikke er klar over disse ting hvis du overvejer at gå ind i denne branche :o)

/Goose
Avatar billede fowler21 Nybegynder
18. marts 2008 - 21:39 #7
Jeg ved godt at det er backlinks der giver en god pagerank, men er ikke klar over værdien af det.

Hvis jeg skulle afgive et bud på det, vil jeg naturligvis have noget på skrift, og kræve at han ikke fjerner alle backlinks, så snart jeg har betalt.
Avatar billede keysersoze Guru
18. marts 2008 - 22:34 #8
pas på ikke at blande pagerank og placering på søgemaskinerne sammen - page i pagerank står ikke for side med for efternavnet af opfinderen bag logikken.

Jeg tror aldrig jeg har læst eller set noget om hvordan man kan regne værdien af backlinks ud i forbindelse med køb/salg af et domæne - men mon ikke vi kommer til at ligge et sted hvor man kunne gøre arbejdet selv også set i forhold til risikoen.

Men bortset fra det så tror jeg desværre ikke at jeg kan komme med mange flere gode idéer - personligt kunne jeg ikke selv finde på at give meget for det selv med aftale omkring backlinks.
Avatar billede fowler21 Nybegynder
19. marts 2008 - 00:42 #9
En ide om hvor meget jeg burde byde for domænet?
Avatar billede goose Nybegynder
19. marts 2008 - 08:34 #10
Nej, det har jeg ikke, men det sidste domæne jeg købte, det var et godt navn men ingen backlinks eller design eller noget, kostede mig kr. 10.000.

Derudover, så kender jeg en der lige har givet lidt over 50 kilo for et domæne, okay, det var også et ganske attraktivt navn og nej, jeg siger ikke hvilke domæner der er tale om :-)

/Goose
Avatar billede keysersoze Guru
15. maj 2008 - 12:52 #11
lukketid?
Avatar billede goose Nybegynder
15. maj 2008 - 13:07 #12
Ja det må det være ....

/Goose