Avatar billede mariay Nybegynder
18. marts 2008 - 13:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan gemmer jeg en animation som gif fil i ImageReady

Jeg har lavet en hel simpel animation med 4 billeder, der skifter i ImageReady.

Nu er problemet at jeg ikke kan gemme filen som gif. Jeg er overbevist om at jeg har gjort det for år tilbage, men kan simpelthen ikke finde, hvor jeg gør det.

Jeg har prøvet at vælge filer -> "gem som"/"gem optimeret som" eller "eksporter original" og får en masse andre muligheder: Photoshopfil, pxr, Quicktime film m.v., men jeg vil egentlig gerne have en helt alminindelig gif fil, som kan sættes ind på en hjemmeside.

Hvor svært kan det være?

Håber nogen kan hjælpe. (Jeg har Photoshop 7.0)
Avatar billede egzonrh Nybegynder
18. marts 2008 - 14:13 #1
Kan det her måske hjælpe: http://www.webmonkey.com/webmonkey/98/30/index3a.html?tw=design ?

Der er 7 sider hvordan man benytter ImageReady.
Avatar billede kurdo Novice
18. marts 2008 - 14:13 #2
så vidt jeg ved, så skal du smider det ovre i photoshop og gemme det derfra! :)

knappen ligger i tools menuen helt nedest! :)
Avatar billede egzonrh Nybegynder
18. marts 2008 - 14:14 #3
Éller det her: http://www.insidegraphics.com/image_ready/default.asp

Vælg et billede og der fortælles hvordan man gør det.

Jeg prøvede at vælge en, og helt nederst står der "Save as" osv..
Avatar billede mariay Nybegynder
18. marts 2008 - 14:26 #4
Hejsa

Nu fandt jeg en løsning et andet sted her på Eksperten.

Mine 4 billeder i animationen var jpg. De skulle være lavet som gif fra starten i Photoshop.

Herefter lavede jeg animationen igen med gif billederne og nu var der ingen problemer med at gemme, da alt var i gif fra starten.

Jeg gemte via "Gem optimeret som..."
Avatar billede mariay Nybegynder
18. marts 2008 - 14:48 #5
slut.