Avatar billede chemical Nybegynder
18. juni 2001 - 02:01 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

mit kabinet larmer :(

nogen der kan sige mig hvordan man kan få ens kabinet til at larme mindre, uden at smadre det totalt ?
Avatar billede evil_chief Nybegynder
18. juni 2001 - 02:04 #1
Så skal du bruge noget til hd\'en, http://www.studiedata.dk/product.asp?product=71&page=1 ..kig lidt hos dem, de har mange gode ting til at forhindrestøj...
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
18. juni 2001 - 02:21 #2
Det kan også være din cpu-køler, eller din strømforsyning der larmer! Nogle af dem kan larme meget grumt! Men du kan finde mange ting hos Studiedata som også skrevet, eller du kan kigge lidt på www.extremehardware.dk! Du købe specielle lydsvage kølere og strømforsyninger, men de koster også derefter! Endelig kan du lydisolere dit kabinet, men specielle \"måtter\"...
Avatar billede evil_chief Nybegynder
18. juni 2001 - 02:27 #3
jdaugaad, det ikke alle der har plads til de måtter :/
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
18. juni 2001 - 02:36 #4
I know...
Det var også bare et foreslag!

http://www.fotx.net/jdaugaard
Avatar billede evil_chief Nybegynder
18. juni 2001 - 02:48 #5
ved jeg også..og jeg har sq ik :/
Avatar billede evil_chief Nybegynder
18. juni 2001 - 02:48 #6
forresten, hvorfor skriver du bået http:// og www. til fotx.net? er det ik spild af tid ? :)
Avatar billede iziqio Nybegynder
18. juni 2001 - 06:47 #7
Tja, der er mange muligheder find f.eks Privat Computers hjemmeside og find det blad hvor de gav mange bud på hvordan man nedsætter lydniveauet. Man kan f.eks sætte noget stof på indersiden af kabinettet, og anden cooler osv.
Avatar billede iziqio Nybegynder
18. juni 2001 - 06:47 #8
Og lån det blad på biblioteket eller hos een ven, hvis du finden nr. / Årgang kan jeg nok godt finde bladet til dig :-)
Avatar billede tf-uno Nybegynder
18. juni 2001 - 12:16 #9
du må da kunne høre om det er din cpu køler der larmer eller hvad det er der giver støjen....
hvis det er cpu\'køleren (som det nok er) så kan du jo sætte den ned til 7 volt i stedet for 12.

Avatar billede chemical Nybegynder
18. juni 2001 - 12:17 #10
well ... mange tak siger jeg så :) - håber jeg kan bruge jeres svar :)
Avatar billede chemical Nybegynder
18. juni 2001 - 15:25 #11
tf-uno hvordan sætter jeg mit volt ned ?
Avatar billede tf-uno Nybegynder
18. juni 2001 - 15:59 #12
du skal bare sætte den til gul og rød (i sådan et stik der går til en harddisk)
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. juni 2001 - 18:06 #13
Hver fjerde computer udsættes for fysisk vold af sin ejer. En ny undersøgelse peger på det oversete og voksende problem, skriver comon.dk.
Det er det britiske pc-firma Novatech, der har undersøgt den fysiske vold mod uskyldige (?) computere, og konstaterer, at hver fjerde maskine bliver udsat for fysisk vold som slag og spark.
Undersøgelsen er baseret på mere end 4000 svar.
Novatech konstaterer med undersøgelsen, at det ofte er teknisk uerfarne brugere der lader frustrationerne udmønte sig som fysisk vold. Man kan selvfølgelig også komme til at nikke sin computer en skalle ved et uheld. En klassiker er problemer med slips, der sætter sig fast i cd-drevet, og derved får brugeren til at banke hovedet ind i skærmen...

Fra. www.politiken.dk

Avatar billede evil_chief Nybegynder
18. juni 2001 - 18:22 #14
retaxes : wtf?
Avatar billede chemical Nybegynder
18. juni 2001 - 18:38 #15
tf-uno.. hmm okay .. mange tak !