Avatar billede prikmus Nybegynder
17. marts 2008 - 16:05 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Fuld admin på Windows Vista Ultimate

Hejsa Eksperter.. Jeg har fået en opgave, jeg skal finde ud af hvordan man bliver fuld administrator på vista ultimate -  Er der nogen der ved lidt om det?

Med venlig hilsen

Prikmus
Avatar billede justrace Novice
17. marts 2008 - 16:25 #1
Kontrolpanel, Brugerkonti > Slå brugerkontostyring til eller fra, Fjern flueben, Ok.
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2008 - 16:41 #2
og den lette

http://www.vistaguide.dk/tweaks/tweaks/browse/3/article/5/slaa-brugerko.html

for øvrigt en ganske god side til nye med vista
Avatar billede prikmus Nybegynder
17. marts 2008 - 17:19 #3
Jeg har lade mig fortælle at selv om man gør dette er man stadig ikke 100% admin på den, kan det passe?
Avatar billede justrace Novice
17. marts 2008 - 17:24 #4
Ja, men deres forum kører ikke ret godt. Jeg har prøvet at tilmelde flere gange, men får ikke nogen aktiveringsmail.
Avatar billede justrace Novice
17. marts 2008 - 17:26 #5
Ok, man skal bare skrive det her, så kommer mailen. :)
17. marts 2008 - 18:04 #6
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2008 - 19:38 #7
godt set.

endnu en brugelig link.
17. marts 2008 - 20:17 #8
... der er mange trix mm. på nævnte http://www.vistaguide.dk/ !!!
Avatar billede prikmus Nybegynder
17. marts 2008 - 22:10 #9
er der forskel på administrator og Superadmin?
17. marts 2008 - 22:13 #10
... åbenbart !
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2008 - 07:47 #11
ja hvad er man næste gang når de nu har brugt super.

mega
Avatar billede prikmus Nybegynder
18. marts 2008 - 08:08 #12
Hvad er forskellen på admin og super admin, er der nogen der ved det?
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2008 - 08:25 #13
jeg tror kun det er administratorerne af vista fremstilling og produktion der ved det.
endnu engang har microsoft glimret med mangel på oplysning. jeg kan ikke rigtig forstå dem hvorfor det skal være så hemmeligt. det bliver jo alligevel opdaget hen ad vejen.

MICROSOFT!!!!

i burde lægge en noget mere yddybende bog med jeres styresytem. næsten lige meget hvilken hardware man køber et det hele vist med billed og tegninger.
f.eks bogen der hedder tips og tricks til windows vista.

over 1 år efter at vista er udkommet er der stadig programmer og drivere der ikke kan findes eller ikke virker.

jeg ved godt at der findes utrolig mange drivere men det virker ligesom at i ikke tror på vista - der er ligesom ikke flow i det. er det fordi i bruger de forkerte til at teste jeres programmer.
måske.

allenfalds hører man ikke noget før fejlene opstår. er det ikke meningen at de skal råbe fra det højeste tårn. oh vista er så godt og bl.a bl.a bl.a joda det er da fint men det virker IKKE færdigt. vista er bare win 2ooo og xp sammenlagt.
Avatar billede justrace Novice
18. marts 2008 - 09:59 #14
Drivere: Drivere er et stykke programkode der styrer et stykke hardware, altså bestemmer hvordan eks. et grafikkort skal opføre sig. Det er kun producenten af kortet der kan og skal gøre det. Hvis de ikke har lavet drivere til mange af deres kort, kunne det jo også være dem der hellere vil sælge dig et nyt, i stedet for at skrive en ny driver.

Ok, microsoft skal have noget af skylden, nemlig at de alt for sent i forbindelse med vistas udgivelse, ikke havde været ret meddelsomme omkring vistas måde at arbejde på så producenterne kunne komme i gang.

Men det er ikke microsofts skyld her et år efter. Mange producenter har vitterlig lavet drivere til ders produkter, så det kan lade sig gøre, men som tidligere nævnt kunne de jo snildt have interesse i at der ikke findes en driver.