Avatar billede realflex Nybegynder
17. marts 2008 - 13:57 Der er 8 kommentarer

Problmer med Opera

Hej

På følgende side har jeg et problem http://ideografi.dk/image/imagemenu/fotogalleri.html

De billeder der linker videre til nolge fotokategorier virker ikke i Opera.

Er der en måde man kan løse det problem?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. marts 2008 - 14:02 #1
Ja, window.location.href er ikke en funktion.
Avatar billede jokkejensen Novice
17. marts 2008 - 14:42 #2
ja, det er en egenskab og skal tildeles en værdi.. window.location.href = 'enandenside.html'.. og det er ikke kun i Opera den ikke virker..

Firefox, med firebug, hvis man da ikke har visual studio, er ret godt til at debugge sådanne fejl.. tag at hent dem..

/JJ
Avatar billede realflex Nybegynder
18. marts 2008 - 00:03 #3
Først og fremmest mange tak.

Men er ret lost mht. hjemmesider, så kan i ikke forklare mig nærmere hvilken side jeg skal linke til? - For jeg kan desværre ikke lige gennemskue det.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. marts 2008 - 00:06 #4
Så vidt jeg lige husker står der et sted

  window.location.href(e);

Og det er vildt forkert - men accepteres af Internet Explorer (selvfølgelig fordi Microsoft er ond og vil have folk til at tro at deres browser er den bedste og eneste). Der er imidlertid ingen standard, der tilsiger at det skal være således. Det der vil virke i alle browsere er:

  window.location.href=e;

Sådan som det altid har været, og altid vil være.    ;)
Avatar billede realflex Nybegynder
18. marts 2008 - 01:09 #5
Tak erikjacobsen

Smider du ikke et svar så du kan få point
Avatar billede olebole Juniormester
18. marts 2008 - 01:49 #6
<ole>

Åh ja, Erik - jeg husker godt 'altid'. 'Altid' ... det var vist dengang lige efter, det hed document.location  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. marts 2008 - 07:39 #7
Opstod href ikke 32 millisekunder efter Big Bang? Jeg må huske forkert så.

realflex: jeg samler slet ikke på point, tak.
Avatar billede roenving Novice
18. marts 2008 - 14:07 #8
Var det ikke mikrosekunder ?-)