Avatar billede gisan1000 Nybegynder
17. marts 2008 - 13:42 Der er 2 kommentarer

Evt. køb af Dell XPS m1530

Hej  :-)

Jeg overvejer at købe denne maskine med følgende indhold:

PROCESSOR : Intel® Core™ 2 Duo-processor T7250 (2,0 GHz, 800 MHz FSB, 2 MB L2-cache)

OPERATIVSYSTEM : Original Windows Vista™ Home Premium – Dansk

GARANTI : Standardgaranti - 1 års XPS Premium Hardware Support (inkl. gaming- og onsitesupport)

LCD : 15,4" TFT-skærm i bredformat med WXGA+ (1440x900) og TrueLife™

BIOMETRISK IDENTIFIKATION : Sort biometrisk fingeraftrykslæser

HUKOMMELSE : 4096 MB Dual Channel DDR2 SDRAM på 667 MHz [2x2048]

HARDDISK : Hard Drive 250GB Serial ATA (5400RPM)

GRAFIKKORT : NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB dedikeret grafikhukommelse

OPTISKE DREV : Fast, slankt 8x dvd+/-rw-drev med slot-loading, inkl. software

PRIMÆRT BATTERI : 6-cellet primært lithium-ion-batteri (56 W/t)

Jeg vil meget gerne høre, om der er nogen ulemper ved den måde, jeg har sammensat pc’en på og om I har nogle forslag til, hvordan den bedst sættes sammen til netop mit behov.
Jeg skal bruge den til primært AutoCad 2008 (bl.a. 3D), kontorarbejde og alm. hjemmebrug som internet osv.

Er der nogle test/anmeldelser af den på dansk?

Jeg har hørt at man kan få nogle "fordelskoder" til Dell, så man kan få rabat.
Jeg er pt. studerende og vil derfor gerne vide om jeg kan få studierabat eller anden form for prisnedsættelse.

Er der nogen af jer, der kender til/har denne model?
Vil gerne vide om den larmer meget og hurtigt bliver varm. Har en Zepto 6214w lige pt, men den er jeg ikke så glad for - netop pga. varmen og støjen.

Håber I vil bruge lidt tid på at besvare mine spørgsmål, så jeg kan blive klogere på, om mit valg skal falde på denne maskine  :-)
Avatar billede ThomasK Nybegynder
17. marts 2008 - 13:50 #1
Har ingen erfaringer med Dell maskiner.. Men lyder umiddelbart som en god maskine. Men nu må vi se hvad "eksperterne" siger =)
Avatar billede gisan1000 Nybegynder
17. marts 2008 - 14:02 #2
Håber meget der er nogen, der kan hjælpe  :-)

vil også gerne høre om der er nogen, der har haft gode/dårlige erfaringer er med Dell  :-)