Avatar billede jacobwaage Nybegynder
17. marts 2008 - 12:03 Der er 6 kommentarer

Ugyldig boot.ini!

Hej gruppe,

I får min historie fra begyndelsen:

Har anskaffet mig en HP dv6550 laptop med Windows Vista. Ville installere XP
på den i stedet for, og var så forfærdeligt dum ikke at oprette
recovery-diske først.

Fandt drivere til XP på HP's hjemmeside og oprettede en "opdateret"
XP-installations-cd med nLite. Så vidt så godt.

Jeg smed WinXP-skiven i og formatterede maskinen. Da XP installationen havde
kopieret de første filer ind og skulle genstarte, begyndte den blot forfra
på Windows-installationen. Gjorde et forsøg igen og fjernede XP-cd'en, da
maskinen genstarter for at fortsætte installationen. Efter genstart kom
meddelelsen "Ugyldig boot-ini fil!" Og så genstarter maskinen bare igen og
igen....

Er der nogen, der har et tip til, hvordan jeg kommer videre? Har som sagt
ikke genoprettelsesdiske og heller ikke noget diskettedrev.

Mvh.
Jacob
HP Pavilion dv6550
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2008 - 12:28 #1
Du kunne prøve at downloade opg brænde http://www.helgec.dk/xp-startfiler.iso (brændes som bootimage) prøv så om du ikke kan boote computeren fra den cd
Avatar billede jacobwaage Nybegynder
17. marts 2008 - 12:39 #2
Tak for svar - har gjort det, men der meldes følgende:

"Windows kunne ikke starte, fordi denne fil er beskadiget eller mangler:
<Windows-rod>\system32\hal.dll.
Deninstaller en kopi af ovenstående fil."
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2008 - 13:40 #3
Det betyder på dansk at du ikke har fået installeret dit styresystem, har jeg forstået dig korrekt at du har fjernet alt Vista relateret materiale fra disken herunder recovery partitionen
Avatar billede jacobwaage Nybegynder
17. marts 2008 - 20:29 #4
Det er korrekt, ja.
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2008 - 21:28 #5
Så tror jeg nok at jeg ville nulstille disken med KILLDISK www.helgec.dk/killdisk.html, herefter tror jeg ikke du vil få problemer med en nyinstallation
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2008 - 19:41 #6
Hvad med lidt respons??