Avatar billede renehviid Nybegynder
17. juni 2001 - 22:28 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Pentium4

Følger der et bundkort med når man køber en Pentium4
Ex. prøv lige den

http://www.xdata.dk/xdata/prodInfo.asp?Prod=BX80528JK150GR2SL4TY&root=1&niv1=9&niv2=15&unikID=429
Avatar billede phylox2 Nybegynder
17. juni 2001 - 22:29 #1
Nej det gør der ikke
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. juni 2001 - 22:36 #2
Nej, Pentium 4 er dyre i den klasse.
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2001 - 22:42 #3
Nej der føgler ikke et bundkort med, men p4 kan leveres i sæt med Ram inkluderet 2 x64 , 2 x 128 . Intel har tilgængæld lavet et hurtigt bundkort til p4 med 400 mhz på bussen, så det er klart, at det er dette man bør vælge hvis der skal skub i dyret.
Avatar billede halifax Nybegynder
18. juni 2001 - 00:07 #4
kharder > \"hvis der skal skub i dyret\", siger du. Du ved jo godt at P4 får tæv af AMD\'s T-Pipper. Så hvis renehviid skal ud og investere incl. i bunkort, får han bedst pris/ydelse med en T-Bird 1,3 eller 1,33GHz
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2001 - 00:09 #5
Ja måske i en ekstrem test, men jeg ser på det i det daglige. Ved test er man jo nødt til at trimme begge ting ned til 266 på bussen, og så er det p4 for problemer, når den gerne vil kunne aflevere den over en 400 mhz bus.
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2001 - 00:11 #6
Det er også noget ged, når man skal have et specielt program blot fordi det er en AMD.
Avatar billede webwally Nybegynder
18. juni 2001 - 00:15 #7
Er Pentium 4 ikke lavet på den måde at programmerne skal skrives til den? Og det begynder de vel at blive inden for rimeligt kort tid og så kan del vel godt betale sig at købe P4\'en. Ellers tager jeg nok grueligt fejl:)
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2001 - 00:18 #8
No vi har en server stående til test med p4, hvor vi har lagt de samme programmer ind, som der kørte på p3, og det virker fint. Når jeg kører tsweb på den er det som at sidde ved min egen maskine nu efter opgradering til p4 så hurtigt går det. serveren starter op i løbet af 0,5 og tager ikke længere en halv krig om at starte op. Det samme gælder når man logger på, Skrivebordet er der med det samme.
Avatar billede halifax Nybegynder
18. juni 2001 - 00:29 #9
kharder < Jeg vil gerne fvide, hvad du præcist medner med denne bemærkning: \"Det er også noget ged, når man skal have et specielt program blot fordi det er en AMD\"

webvally > Du har ret i at P4 indeholder nogle nye instruktioner, så programmerne skal være skrevet til disse for at få fuld udnyttelse af P4.
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2001 - 01:05 #10
Har oplevet at skulle have et andet program for at kunne køre det på en pc med AMD prosossor, da det oprindelige program var lavet til pc med pentinum. Kunne godt forestille mig at, det måske også er derfor, der tit kommer patch efterfølgend til spil, som ikke udmiddelbart skulle køre optimalt. Hvorfor holder man stadig fast på pentium til erhversbrug, hvis man ser hos de store computerfabrikanter? Det er også først nu at serverne er begyndt at komme frem med AMD. Sjovt nok så har jeg selv en pentium III 550 Mhz og en tilsvarende AMD 550 Mhz. Her er det tydeligt Pentium som er den hurtigste i det daglige.
Avatar billede renehviid Nybegynder
18. juni 2001 - 11:16 #11
Tak for alle de svar :)
Avatar billede halifax Nybegynder
18. juni 2001 - 13:30 #12
renehviid > Der er vel sådan set givet svar på det, du spurgte om. Du bør derfor lukke spørgsmålet ved at akceptere det eller de svar, du kunne bruge. Herved uddeles også point til akcepterede svar.
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2001 - 21:35 #13
Advarsel jeg har lige fået at vide i aften, at man skal passe på med p4. Et firma har været ude for at den står lige så stille og går ned konstant hele tiden. CPU skiftes og så går det en uges tid igen, også er det galt igen. Så hvis i vil være sikker, så hold jer til PIII ;o(
Avatar billede napalm885 Nybegynder
18. juni 2001 - 22:00 #14
naarj Kharder det er noget vrøvl du siger.
  P4 er en af de mest driftsikre CPU\'er der er og den udvikler næsten ingen varme derfor en dejlig OC\'er.
  har set et set et sted nogen der har fået den op på 2,3 ghz.
  grunden til at ingen kan li\' den er på grund af sse2.
  Det er lidt ligesom T&L i starten mente alle det var noget fis indtil der kom programmer der rigtig understøttede det og derefter blev det manet i jorden.
  Og den kommende P4 northwood er i 0,13 micron og ville kunne komme op over 3ghz.
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2001 - 22:38 #15
Tja men når der sættes en pentium III op i stedet for så opstår problemet ikke. Selve opsætningen på de 2 hvad angår OS og programmer nætværk m.v. er ens, så noget tyder på at det er p4 det er galt med. Der har været forsøgt med udskiftning af processor samt en anden server med p4, som gav samme resultat.
Avatar billede napalm885 Nybegynder
18. juni 2001 - 22:45 #16
Jeg har læst på... ka ik huske det, men at win 98-me ikke har det så godt med P4 og at det først vil sparke arse i winXp.
  Men tihvertifald når der pilles ved clockfrekvenserne så banker den T-Fugl 1,4.ghz.
  http://212.130.63.211/tweakup.dk/Guider/p4maskine.htm