Avatar billede cardinale Nybegynder
15. marts 2008 - 13:11 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kan kun boote vista fra installations-cd

Har lige installeret vista 32bit på en ren maskine og oplever nu at jeg kun kan boote hvis installationscd'en sidder i drevet. Har købt vista så det er en original cd.
Hvis jeg fjerner cd'en fryser den lige efter optælling af ide-drev osv - dvs lige inden vista loader...

Nogen der kender et fix til dette?
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2008 - 13:32 #1
http://www.helgec.dk/killdisk.html

For mig kunne det lyde som om der er sket en fejl ved installeringen. Hvis du er klar til at slette det hele igen og installe og partionere igen,  syntes jeg det kunne være en ide at køre killdisk.

Ikke så vanskelig at finde ud af
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2008 - 13:57 #2
Jeg ville da først prøve at boote på Vista-skiven -> vælg reparer -> vælg reparer startfunktioner
Avatar billede smitten1 Nybegynder
15. marts 2008 - 13:58 #3
er der tilkoblet andre ting, som bios forsøger at starte på før harddisken?
Avatar billede cardinale Nybegynder
15. marts 2008 - 14:21 #4
Prøver lige en repair - der er ikke tilkoblet andre ting som den forsøger at boote på...
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2008 - 19:39 #5
Hvad med lidt respons??
Avatar billede cardinale Nybegynder
02. april 2008 - 20:50 #6
Sorry.

Er lige blevet far :o) og havde glemt det.

Jeg booter stadig med skiven i - har ikke fundet en løsning...
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2008 - 21:27 #7
Har du prøvet 15/03-2008 13:57:01
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2008 - 21:32 #8
Er lige blevet far :o)  Et stort tillykke til dig.
Avatar billede cardinale Nybegynder
02. april 2008 - 21:36 #9
Mange tak :o)

Har prøvet en repair uden held.
Avatar billede cardinale Nybegynder
10. marts 2012 - 23:02 #10
Lukket