Avatar billede devilfred Nybegynder
15. marts 2008 - 11:32 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

problem med udgående server til get2net

Igår kunne jeg pludselig ikke sende mails mere. Jeg har get2net. Hidtil har alt fungeret. Min udgående server står som smtp.tele2.dk.
Har nogen en løsning?
Avatar billede leif Seniormester
15. marts 2008 - 12:15 #1
Min bil vil ikke starte !
Avatar billede leif Seniormester
15. marts 2008 - 12:15 #2
Altså hvad fejl får du ? Hvad email program bruger du ?
Avatar billede leif Seniormester
15. marts 2008 - 12:18 #3
http://www.editorial.tele2.dk/?page=privat_internet_support_adsl&t2page=privat_internet_support_adsl

Det ser ud som om at du skal bruge "Min server kræver godkendelse" er det slået til ?
Avatar billede jacla Nybegynder
15. marts 2008 - 15:41 #4
Avatar billede verakso Nybegynder
01. april 2008 - 17:14 #5
> Leif : Så prøv bilbasem ;)

> devilfred: du er ikke den eneste, det lader til at være et problem flere jeg kender der bruger get2net er rendt ind i.

Er du stadigt get2net kunde?

Get2Net er jo noget fra dengang man brugte modem og sin vanlige telefonlinie til det der Internet, og det blev købt/fusioneret/whatever ind under Tele2.

For nyligt sendte de en mail ud til alle brugere, at såfremt der ikke havde være login på get2net kontoen i løbet af 180 dage, så blen likvideret.

Jeg har meget stærk mistanke om, at de simpelthen har dæmmet op for alle de freebies der har skiftet udbyder, men stadigt beholdt sin get2net mail, så med mindre man rent fakttisk sidder på get2net/tele2's net, kan man ikke sende.

Men det er jeg i færd med at undersøge.....
Avatar billede floor Nybegynder
01. april 2008 - 19:45 #6
tja havde samme problem længe men fik så den ide og prøve og telnette cybercity ,tdc osv pg nu står min
smtp som følger

smtp.mail.dk under avanceret står der port 25 og wupti kunne jeg sende igen

men ellers prøv flg.
start
kør
skriv cmd
i den sorte boks skriv telnet smtp.mail.dk 25
virker det fint så kan du bruge den ellers prøv istedet for mail og skriv cybercity den vil enten skrive forbindelse eller forbindelse kunne ikke opnåes
prøv osse og skriv telnet smtp.tele2.dk 25 og du vil se der ingen forbindelse er ,håber det kan hjælpe dig.
Avatar billede floor Nybegynder
01. april 2008 - 19:48 #7
en ting mere mit get2net abo er forlængst skiftet til lan flere år siden ,med hensyn til de 180 dage menes der om du eks. har hentet post via tele 2 det gør jeg daglig og så bliver den ikke inaktiv ligeledes kan man læse i computerworld at de ikke sletter de gamle e-mailadresser hvis man ikke belaster deres support så brug lystigt har haft min i 9 år uden probs og nu kører den igen hehe
Avatar billede transor Nybegynder
03. april 2008 - 11:40 #8
Jeg har også to get2net emailkonti, som jeg flittigt har brugt gennem årene.

De fungerer ikke , men er ikke nedlagt.
Det er to gange lykkedes at komme igennem til deres support og hver ganf , senest idag, siger de at der er en generel fejl, og det er lige ved at komme i orden.

Værst er det at de på deres hjemmeside selv under driftsstatus lyver og intet skriver om problemet.

Deres Gamle modemopkaldsnumre har kun en telefonsvarer.

Frygter at get2net reelt er lukket. De kyndige medarbejdere har forladt skuden og kun idioterne er tilbage.
Avatar billede floor Nybegynder
03. april 2008 - 17:17 #9
transor prøv og gør som jeg beskriver i mint ovenstående indlæg og brug smtp.mail.dk det funker fint for mig.
Avatar billede devilfred Nybegynder
04. maj 2008 - 22:33 #10
tak