Avatar billede gic2k3 Nybegynder
15. marts 2008 - 11:02 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke få kontakt til mit kamera

Hejsa har fået problemer med mit Kamera og tilslutningen til PC..

Kamera HP Photosmart R937
Bærbar Acer

Bærbar finder Kamera og siger det er tilsluttet korrekt med hardware...
Kan gå ind på kamera via Stifinder men den viser ikke noget på kortet...(Kort er fylt med billeder) testet på den stationære og alt virker perfekt..)
Når jeg går i Picasso eller det tilhørende software fra HP, siger den at kameraet ikke er tilsluttet korrekt..
Har forsøgt at afinstallere HP software og bare bruge Windows XP import, men den mulighed kommer ikke frem mere??
Avatar billede peet-49 Novice
15. marts 2008 - 11:04 #1
Den ligger normalt i denne computer som en flytbar HD, kan du ikke åbne den der?
Avatar billede gic2k3 Nybegynder
15. marts 2008 - 11:07 #2
Jo det kan jeg godt, men den viser Kamera som tomt...

Og det er smæk fyldt med billeder..
Avatar billede peet-49 Novice
15. marts 2008 - 11:35 #3
Gå i enhedshåndtering og slet alt USB, genstart og lad systemet indstallere driver igen.
Avatar billede haverslev Novice
15. marts 2008 - 11:55 #4
Jeg har set flere eksempler på at Picassa går ind og "forstyrre" andre fremvisere og programmer, f.eks var sideste eksempel jeg så, på en fremviser der tilhørte SAP applikationer.
Prøv derfor at slette Picassa og kør med softwaren der tilhører cameraet.
Avatar billede gic2k3 Nybegynder
15. marts 2008 - 12:58 #5
Har nu prøvet at slette USB Rod og også picasso er røget i papirkurven..

Den melder nu fejl når jeg tilslutter kamera i usb porten kan ikke genkende enheden, men hvis jeg skifter port til en anden finder den enheden...spooky..
Desværre kan den stadig ikke se noget på kortet..

Har lige sat usb nøgle til med software på og det virkede fint..
Satte så en kortlæser til og puttede kort i der... virker også perfekt..

Så håber i har lidt flere gode råd ellers må jeg bruge kortlæser i stedet for kamera
Avatar billede haverslev Novice
15. marts 2008 - 13:23 #6
Har du fjernet ALLE linierne under USB?

Hvis du har installeret Alcohol 120, Deamon tool eller andet virtuel drev, så slet dette program først (de har også drevbogstaver)og Prøv derefter at fjerne alle usb stikkene fra maskinen (ikke mus/tastatur)
Klik på  start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Enhedshåndtering
Klik på + udfor USB-Controllere
H-klik på ALLE enhederne (nogle linier fjernes med andre)og vælg fjern
SLUK maskinen og fjern 220V / batteriet fra maskinen i nogle minutter
Start og lad windows finde og installere USB controllerne igen.
Herefter sætter du dine USB enheder i maskinen - EN af gangen og lad windows finde og installere den / dem
Avatar billede gic2k3 Nybegynder
15. marts 2008 - 14:42 #7
Haverslev...

Stadig det samme...
Avatar billede haverslev Novice
15. marts 2008 - 18:12 #8
Lyder mærkeligt. Du er sikker på, at USB stikket fra kameraet kan komme helt ind i usb stikket på netop den pc?
Eller du evt. bruger et "mellem kabel" som kan have en defekt eller ej heller går i bund.
Avatar billede gic2k3 Nybegynder
15. marts 2008 - 22:31 #9
Når jeg sætter kameraet til min stationær med det samme stik er der ingen problemer
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. marts 2008 - 09:20 #10
Prøv i Konfigurations menuen at sætte USB-konfiguration til harddisk.
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. marts 2008 - 20:05 #11
Har du fået kontakt ?
Avatar billede haverslev Novice
20. marts 2008 - 16:52 #12
"Når jeg sætter kameraet til min stationær med det samme stik er der ingen problemer"
Nej, men den pc med problemet kan jo evt. have en anden udformning ved USB portne, således at USB stikket ikke kan komme helt i.
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. marts 2008 - 18:42 #13
Sorry den havde jeg ikke lige fanget.

Jg tror ikke at der er det rent fysiske USB stik der er i stykker, men mere opsætningen af USB i den bærbare.

Er XP på den bærbare fuldt opdateret med sidste SP ?
Der er nemlig nye drivere i XP SP2 til USB.

Er den der, kan du i enhedshåndteringen Åbne USB comtrollere. Derinde fjerner du alle enheder, en af gangen. Når alle er væk, genstarter du maskinen, så vil den genfinde dine USB porte, og geninstallere driveren.
Avatar billede haverslev Novice
20. marts 2008 - 19:03 #14
Avatar billede peet-49 Novice
24. marts 2008 - 09:32 #15
Avatar billede dragonknight Juniormester
24. marts 2008 - 13:46 #16
Jeg glemte vist at skrive: Som peet og haverslev allerede har skrevet.  :-)
Avatar billede peet-49 Novice
07. juli 2008 - 07:58 #17
Har du fået fixet dine usb-drivers på laptoppen??