Avatar billede evilhomer15 Praktikant
15. marts 2008 - 01:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Min Q6600 er for svag

Dav, jeg har haft påfundemmelsen af at min processor er for svag i et stykke tid nu. Nu er det til at gøre den kraftigere!
Jeg mangler til instruktion til hvordan man kan gøre dette. Jeg har hørt at man kan overclocke sin processor, så den kører hurtigere, men da jeg besider absolut ingen erfaringer med dette, skaber jeg denne tråd.

Så - Hvordan opimizer jeg min processor?

Lidt info om pc'en:
Windows XP
Q6600 G0
8800GTX
P5KC (MoBO)
Avatar billede evilhomer15 Praktikant
15. marts 2008 - 01:02 #1
Orv - har glemt at skrive - 2GB 1066MHz pc8500 ram
Avatar billede wildsupra Nybegynder
15. marts 2008 - 01:11 #2
kan du beskrive hvordan svag?

Hvis du tænker på overclock, G0 det bedste. Nogle har haft den helt op på 4 Ghz.
Overclokning sker inde på bios.
Avatar billede evilhomer15 Praktikant
15. marts 2008 - 08:36 #3
Jeg har ikke rigtig forstand på hvordan hardware er, når det endelig kører. Jeg ved bare, hvad det nogenlunde burde kunne præstere, og mit Q6600 er langt under det forventede.

Siden Q6600 er 4-kernet, er det ikke noget med, at kun én af dem kører, før man har ændret lidt på det?

Men ja, jeg vil gerne overclocke til nogle flere GHz, (jeg ved faktisk ikke, hvor meget den kører med nu. Tror det er 2.4GHz), eller få nogle flere kerne til at køre.
Avatar billede wildsupra Nybegynder
15. marts 2008 - 19:02 #4
Du kan evt. downloade programmet z-cpu. Og se hvilken freksvens den kører på.
http://www.cpuid.com/cpuz.php

Sommetider er den nede på 1,6 Ghz, hvilket er normalt når du ikke bruger den. Men den kører generelt på 2,4 Ghz
Avatar billede evilhomer15 Praktikant
15. marts 2008 - 19:22 #5
Dvs. at kun 1/4 af min processor, der faktisk kører?

Kan jeg ikke bruge en større del af den?
Avatar billede wildsupra Nybegynder
16. marts 2008 - 01:19 #6
Tror du har misforstået mening med quad-processore.
Den har 4 kerner á 2,4 Ghz. Freksvensen vil altid være 2,4 Ghz. Derfor skal man ikke gange 2,4 med 4, og tro at det er 9,6 Ghz.
Quad-processore deles om opgaverne på computere, og effekten vil næsten svare til en 9,6 Ghz single-core processor.

Se evt. http://www.intel.com/cd/products/services/emea/eng/processors/core2quad/333380.htm og tryk på "launch the demo", for at få uddybende oplysninger.
Avatar billede maximuss Nybegynder
06. marts 2010 - 14:20 #7
Som wildsupra skrev:

(6.285 point) Du kan evt. downloade programmet z-cpu. Og se hvilken freksvens den kører på.
http://www.cpuid.com/cpuz.php

Sommetider er den nede på 1,6 Ghz, hvilket er normalt når du ikke bruger den. Men den kører generelt på 2,4 Ghz

Kan det så passe at jeg har prøvet at lave et overclock hvor den skidter mellem 1800mhz og 2700mhz faktisk virker selvom den skriver 2,4 i computeroplysninger?