Avatar billede wildsupra Nybegynder
15. marts 2008 - 00:35 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

bios og cd drev

Hej.

Jeg har et MSI P35 Neo bundkort.
Når jeg starter computeren, vises der ikke cd drev i windows. Jeg ved problemet ligger i bios.

Når jeg ændrer On-chip IDE controller til "enable", så kan den godt finde cd-drevet, men så er problemet at den sætter sig fast ved initializing i mindst 5 minutter, når man starter computeren op.

Hvordan løses dette?

//Ronnie
15. marts 2008 - 09:55 #1
"...sætter sig fast..." - ka' du se under hvilken del/process ?
15. marts 2008 - 09:58 #2
Jeg har for laaaaaang tid siden oplevet en BIOS (kun én HD monteret) som brugte laaaaang tid til at søge efter de evt. tre andre mulige Harddiske. Fordi de stod som [AUTO] i BIOS. Ved at skifte til [DISABLE] på de resterende Harddisk muligheder virkede det fint/bedre...

Bare en tanke ?
Avatar billede wildsupra Nybegynder
14. oktober 2008 - 16:53 #3
Lukker!