Avatar billede nemezis Nybegynder
17. juni 2001 - 21:53 Der er 27 kommentarer

Nyt gratis webhotel !!

Hvordan er stemningen for et nyt helt gratis webhotel?

Hvis det bliver aktuelt bliver det noget med 25 Mb gratis med eget subdomæne, cgi-bin og ftp-adgang.

Kører desuden på linux og understøtter følgende:
+ Php4, ASP, Perl, SSI, WAP, MySQL DB og Access DB

Understøtter ikke følgende:
- JSP, Frontpage Ext.

Evt. understøttelse af følgende senere:
Egen mail konto, eget domæne og IRC-server.
--

Havde en aftale med et firma, som kunne ordne en ekstrem hurtig forbindelse, til gengæld skulle vi have en reklame på vores forside, købe domæner hos dem og overføre alle erhverskunder til dem.
Men skæbnen ville, at de blev opkøbt af et eller andet multinationalt selskab, som ikke længere ville støtte os.
Så nu leder vi efter en ny sponsor :-(

Hvis der er nogen, der kan stille en sådan linie til rådighed, eller kender en der kan, så må de endelig skrive det...

Hvis skal nok lave alt arbejdet, og finde hardware :-)
Avatar billede nemezis Nybegynder
17. juni 2001 - 21:55 #1
Ups... Skulle måske lige tilføje, at det kun bliver for danskere. Så der bliver ikke for meget dyr udenlandstrafik :-)
Avatar billede nomiz Nybegynder
17. juni 2001 - 21:56 #2
Om der er stemning for et sådanne hotel? Ja, for fanden da! (hvis oppetiden i det mindste er størrer end nedetiden.. *host* FreePaq *host)
Avatar billede vladimirr Nybegynder
17. juni 2001 - 22:01 #3
Hvorfor kan folk ikke bare købe deres plads..

Man får meget ofte det man betaler for -> Betaler man intet, så skal man ikke forvente noget !

//Anders
Avatar billede jakoba Nybegynder
17. juni 2001 - 22:01 #4
just precis.
Men der bliver løbende omkostninger. Hvordan betales de?
Avatar billede burningice Nybegynder
17. juni 2001 - 22:08 #5
auch... linux der understøtter asp :(
Avatar billede perla Nybegynder
17. juni 2001 - 22:13 #6
Cyberfessor> Sad lige og tænke de samme *SS*
Avatar billede nemezis Nybegynder
17. juni 2001 - 22:14 #7
Oppetiden bliver stort set 99,99% (krydser fingre)...

Jeg har allerede lavet de fleste scripts og i tilfælde af en fejl, bliver der sendt en sms til min mobil. Derefter kan jeg starte f.eks. mySQL-serveren direkte fra WAP... smart ik\'

Desuden er der taget stort hensyn til div. pilfingre (læs wanabe hackere), og serveren benytter SSL til signup-processen :-)
Man kan ikke engang lave et script, som bare bliver ved med at prøve at logge ind med forskellige usernames og passwords, for efter 100 forsøg bliver IP\'en logget, adgang bliver totalt spærret og hvis der er tale om gentagene gange bliver politiet underrettet *bummer*

>>jakoba
>Men der bliver løbende omkostninger. Hvordan betales de?
Hmmm... jeg kan ikke lige komme på nogle omkostninger;
frivillige webmastere, sponsoreret udstyr og måske en gratis linie...
Avatar billede nemezis Nybegynder
17. juni 2001 - 22:17 #8
Cyberfessor>
Perla>

ASP kan sagtens køre under Linux, kræver bare en interpretor som f.eks. Chilisoft Chili ASP (findes dog også andre gratis alternativer) :-)
Avatar billede bbs Nybegynder
17. juni 2001 - 22:18 #9
Spørg JeppoNet.dk, jeg er sponseret af dem....
Avatar billede perla Nybegynder
17. juni 2001 - 22:19 #10
og access ??
Avatar billede benne2k Nybegynder
17. juni 2001 - 22:19 #11
ASP på linux..?
Det gad jeg godt se... uden omkostninger.. :)
Avatar billede parazite Nybegynder
17. juni 2001 - 22:19 #12
nemezis : Chilisoft ASP er meget udskældt, det samme med de andre ASP-forsøg til Linux/Apache. Du vil nok få mere succes med at fokusere på PHP alene. I hvert fald færre klager. :)
Avatar billede cookie1000 Nybegynder
17. juni 2001 - 22:23 #13
jeg har en 2 Mbit jeg godt ville stille til rådighed samt egen DNS Server, hvis det var noget, men kun hvis det kan bruges til noget.
Avatar billede nemezis Nybegynder
17. juni 2001 - 22:23 #14
PHP + Perl er faktisk også min store lidenskab :-)
Men det er dog stadig rart at folk, som kun kan ASP har mulighed for at lave små scripts uden at skulle til at lære et nyt sprog :-)
Avatar billede bbs Nybegynder
17. juni 2001 - 22:23 #15
Det skal dog lige siges, at jeg er igang med at lave en aftale med www.theroom.dk, så de kan komme over på min server.

Efter sigende, så skulle Whitehat.dk også snart være oppe igen, så jeg tror at konkurrencen er for stor....
Avatar billede nemezis Nybegynder
17. juni 2001 - 22:30 #16
bbs>
Du har måske ret, men jeg har snakket med utrolig mange, som er utilfredse med, at man ikke kan up / downloade med en ftp-client...
Wap og egen + fælles cgi-bin er jo også et par gode tilbud!
Avatar billede nemezis Nybegynder
17. juni 2001 - 22:31 #17
cookie1000>
Lyder okay. Hvor i danmark bor du?
Avatar billede mosegris.dk Nybegynder
17. juni 2001 - 22:33 #18
Jeg synes at idéen er GOD!!!
Avatar billede cookie1000 Nybegynder
17. juni 2001 - 22:36 #19
Jeg Bor på Bornholm, et lille sted, ved det godt.
jeg er frisk på den ide med eget webhotel, jeg har selv 5 stk
Avatar billede nemezis Nybegynder
17. juni 2001 - 22:41 #20
cookie1000>
:-)
Jeg bor i Nordjylland, men hvad pokker... telnet er jo opfundet!

kan du ikke lige maile mig på sra@mail.dk

Så kan vi jo finde ud af noget, hvis altså ikke der er nogen i mit lokalområder, der tilbyder noget :-)
Avatar billede moroax Nybegynder
18. juni 2001 - 01:46 #21
>> vladimirr  >>
\"
Hvorfor kan folk ikke bare købe deres plads..

Man får meget ofte det man betaler for -> Betaler man intet, så skal man ikke forvente noget !

//Anders \"

DU har da vist IKKE været i klørene på Azero.dk hva\' ??..

Der skal du betale for bl.a. tlfSupport - som du IKKE får,
fiktive regninger - venligst udarbejdet af azero\'s (U)betænksomme medarbejder på baggrund af manglende support/svar på spørgsmål fra azero\'s andre (U)betænksomme medarbejder,
og \"ugens tilbud: få 1 ftp adgang til dit webhotel og betal for 5\"

eller hvad med \"25 mb serverplads og betal for 100mb\" ?!!...

osvosvosvosvosv.................

og når du ringer for at brokke dig over 3 regninger man har fået i stedet for 1 siger de (hvis du ellers kan komme igennem) at bogholderriget ikke tager telefon, men du kan maile dit problem til dem, og SÅ når du at få rykkerene FØR de når at svarrer - HVIS de ellers svarrer din mail....

Jeg siger bare - HVIS hende der har intalt beskeden på deres telefonsvarrer er på provision efter hvor mange båndet bliver spillet , Ja så er hun sq multi-millionær i dag !!!...

Så dit svar skulle have været:
find et GODT webhotel, og betal hvad det koster !

- MoRoax

*Hehehehehe.....*
Avatar billede nemezis Nybegynder
18. juni 2001 - 13:48 #22
Hvis der er nogen i Nordjylland (evt. i Ålborg egnen), der kunne være interesseret i at stille en linie til rådighed, må de endelig skrive det :-)

Vi vil gengæld have en reklame på vores forside, købe domæner/IP\'er hos dem og overføre alle erhverskunder til dem. Altså hvis de er interesseret i det :-)

Skal helst være en T1 / 2048 kbit SDSL eller hurtigere....
Avatar billede moroax Nybegynder
18. juni 2001 - 15:58 #23
>> nemezis >>
Øhh.. HVAD er \"(læs wanabe hackere)\" ??..

- MoRoax
Avatar billede bosse88 Nybegynder
16. august 2001 - 20:01 #24
Hvis man kan få hotet top level domains så er jeg med på den! Også til små-arbejde med siden :)

Skulle være så lykkelig, fik et domæne som hedder www.spido.dk, calgte freepaq for de så søde ud, men de er en slags elektroniske pedofile.
Avatar billede bosse88 Nybegynder
16. august 2001 - 20:02 #25
valgte freepaq :)
Avatar billede bosse88 Nybegynder
16. august 2001 - 20:03 #26
jeg er så meget med på den hvis der kan blive hostet toplevel domains gratis (med samme serveice som sub-domains) det ville gøre at konkurencen ville blive mindre og at i ville få en del loyale kunder, så længe det er mere stabilt end freepaq :)
Avatar billede bbs Nybegynder
16. august 2001 - 20:08 #27
nemezis->
Jeg ville måske være villig til at sponsorere en server til formålet, hvis jeg kunne få noget ud af det ..
ICQ# 125051964