Avatar billede sysus Nybegynder
14. marts 2008 - 12:51 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Simpel sammentælling af felt i forespørgsel

Jeg har en forespørgsel i tabelform. Deri har jeg et felt, hvori antal deltagere fra hver virksomhed er angivet. Nu har jeg ca. 450 virksomheder, så jeg vil gerne nederst i min forespørgsel hel tiden kunne se, hvor mange personer, der har tilmeldt sig i alt.
Feltet indeholder kun tal  0, 1, 2, osv.

Jeg må da kunne slippe for hele tiden at kopiere til excel og dobbeltregistrere?

På forhånd tak
Avatar billede mugs Novice
14. marts 2008 - 12:57 #1
Du kan lave en forespørgsel med virksomheder og deltagere. Derefter Vis > Totaler og grupper efter virksomheder og deltagere vælger du antal. Det giver dig antal deltagere pr. virksomhed.

Hvis du kun vil have antal deltagere bruger du samme procedure men medtager kun antal deltagere. Det giver det samlede antal deltagere.
Avatar billede lavement Nybegynder
14. marts 2008 - 12:59 #2
Aaarh, den går vist ikke mugs. Men godt forsøg.
Avatar billede mugs Novice
14. marts 2008 - 13:08 #3
Øhh - Hvad er der galt?
Avatar billede hans_henrik Nybegynder
14. marts 2008 - 13:21 #4
I en rapport kan du lave gruperinger, og hvis du vælger at have gruppefod på kan du få lavet dine summer der.
feltet skal have værdien =([FELTNAVN])
Hvor feltnavn er det felt du vil have summeret op.
Hvis du ønsker deltager pr virksomhed, skal du gruppere på virksomhed og bruger deltagerantallet i sum.
Avatar billede mugs Novice
14. marts 2008 - 13:36 #5
Hans henrik > Det er =Sum([FELTNAVN)]
Avatar billede hans_henrik Nybegynder
14. marts 2008 - 13:50 #6
ja godt du er vågen når jeg ikke er.
Avatar billede sysus Nybegynder
27. marts 2008 - 10:16 #7
Hej med jer - undskyld jeg ikke har givet point før, men der er åbenbart noget galt med besked til mig, om der er svar, for jeg har ikke fået nogen. Jeg har ikke behov for en rapport - tilmeldingen ændrer sig hele tiden, så nu har jeg i stedet importeret data til excel og så trykker jeg opdater en gang i mellem og så er det jo det nemmeste at aflæse en saldo.  Tak for forsøgene.