Avatar billede pressto Nybegynder
13. marts 2008 - 15:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Filen "jraid.sys" er forsvundet

ver gang jeg starter min bærbare op, spørger computeren efter filen "jraid.sys", der skal bruges til at aktivere JMicron JMB36X Controller. Senere oplyser computeren ligeledes, at der er installeret ny hardware, nemlig "IDE controller".
Da jeg ikke har "jraid.sys"-filen liggende, får jeg en melding om, at systemet ikke vil virke.
Jeg tror, at problemet, skyldes, at jeg i jagten på en virus er jeg kommet til slette det program, der bruger jraid.sys. Jeg kan ikke finde filen på nettet.
Hvem ka nhjælpe?
Avatar billede gratis Nybegynder
13. marts 2008 - 17:09 #1
jraid.sys er indeholdt i denne zip-fil ftp://driver.jmicron.com.tw/jmb36x/Win2k_xp_Vista/JMB36X_WinDrv_WHQL_R1.17.31WHQL.zip
(direkte download)
hvis du vil kigge siten er det her, http://www.jmicron.com/Driver.htm
Avatar billede pressto Nybegynder
14. marts 2008 - 08:07 #2
Tak. Det hjalp. Men nu beder den om filen JGOGO,som jeg heller ikke har.
Avatar billede gratis Nybegynder
14. marts 2008 - 08:56 #3
har du kørt setup filen i den downloadede zip fil ? eller har du kun fisket jraid.sys
ud af den ?

umiddelbart kan jeg ikke finde JGOGO.sys filen nogen steder :/
der er dog denne site som jeg ikke kender og ikke ved om er fup og fiduser...
http://www.runscanner.net/files/sys/jgogo/jgogo.sys.aspx
Avatar billede pressto Nybegynder
14. marts 2008 - 10:05 #4
Nu har jeg kørt setup filen - og det virkede!
Tak.
Avatar billede summer Mester
14. marts 2008 - 12:12 #5
Du skal ikke selv lægge et svar, hvis det f.eks. er gratis der skal have point. Så skal de bede ham om at lægge et svar, som du så kan acceptere.
Avatar billede gratis Nybegynder
14. marts 2008 - 12:26 #6
pressto, fint du fik det til at virke, jeg samler ikke på point, så du må gerne ta dem selv :)