Avatar billede knaldeglad Nybegynder
13. marts 2008 - 13:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan dælen binder jeg ekstra felter på users i ASP.net ?

Ok dette er nok det sidste skub til status som amatør-udvikler, men jeg klan altså ikke se hvorledes jeg skal binde ekstra info felter på aspnet_Users..  jeg har ikke nok felter i dem der er standard i tabellen og aner ike hvordan jeg skal binde aspnet_Users sammen med en anden tabel.

nogen der kan lade være emd at grine der gider hjælpe ?
Avatar billede knaldeglad Nybegynder
13. marts 2008 - 13:34 #1
skal nok lige tilføje at jeg bruger membership halløj i en asp.net web-side med tilhørende kontroller.
Avatar billede keysersoze Guru
13. marts 2008 - 19:48 #2
Tag en tur på google og søg efter "custom membership provider" eller deromkring - det du kan er fx at genbruge så meget som muligt fra den eksisterende men overskrive de ting der er specielle, fx opret, rediger og hent brugerdata.

Måske kan du få en idé ud fra dette; http://www.asp.net/learn/videos/video-189.aspx
Avatar billede knaldeglad Nybegynder
14. marts 2008 - 08:16 #3
tak.  har nu ikke løst det sådan.  Synes det var lidt nemere at bruge brugernavn i aspnet_Users til at slå op i en anden (min egen) tabel. Brugernavn skulle være unik og der er kun få brugere så det tror jeg det går med det. men tak for respons.
Avatar billede 2c Nybegynder
14. marts 2008 - 15:37 #4
Jeg tilføjer altid bare ekstra kollonner til aspnet_Users, og så slår jeg op på den direkte når jeg skal brue de informationer. Jeg tilføjer også tit relationer til username fra andre tabeller, og bruger så bare user.identety.name i where clausen.

Brugernavnet er dog vidst ikke unikt. Det er kun unikt pr applikation. Flere applikationer kan i teorien godt bruge samme database. brugernavn + applikationsid er unikt.

Nå, men bare mine 2 cent :-)