Avatar billede thegreenfox Nybegynder
12. marts 2008 - 21:08 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Ekstern ikke synlig i XP

Min ekstern (Legoklodsen fra LACIE 250 gb) virker ikke... Windows register den når man sætter den i (og har fjernet driveren inden) (den prøver at finde driver), men den kommer ikke frem i hverken Denne Computer, eller under diskhåndtering... Der kommer derefter en popup, der skriver at "hardwaren virker muligvis ikke før windows er genstartet", noget i den stil.
Jeg genster, og hvad sker der... intet

Forud for dens "crash" har jeg brugt programmer "Partition Magic 8.0" der slog to partioner sammen (32 gb fat32 og en 190 gb fat32).
I starten virkede det fint, men da jeg igår satte den eksterne fra min bærbar (som havde slået de to partioner sammen) og over i min stationær blev det mærkeligt.
Jeg kunne se filerne derpå, men styresystemet blev angivet som "BAD" af "Norton PartitionMagic 8.0".
Jeg forsøgte en formatering. Og resten er beskrevet ovenfor.

Håber i kan hjælpe...

Vil lige tilføje at det er ligemeget om data på den eksterne går tabt... vil bare have den til at virke igen
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2008 - 21:21 #1
Prøv at downloade og brænde www.helgec.dk/insert.iso (brændes som bootimage) boot op på cdèn med den externe tilkoblet og se så om ikke disken findes www.helgec.dk/gparted.html
Avatar billede thegreenfox Nybegynder
12. marts 2008 - 21:25 #2
prøver jeg... vender tilbage med resultatet:)
Avatar billede thegreenfox Nybegynder
12. marts 2008 - 21:42 #3
Når jeg booter på cd´en og den laver "Call Trace" stopper den ved:"
<0>Kernel panic - not syncing: Attempted to kill init!
_
"
Er det normalt?
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2008 - 21:50 #4
Nej det er da helt forkert, har du en anden computer du lige kan teste cdèn på
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2008 - 21:51 #5
Hvis ikke så¨tast F2 ved boot og vælg "Fail safe"
Avatar billede thegreenfox Nybegynder
12. marts 2008 - 21:51 #6
ja... prøver lige på min bærbar
Avatar billede thegreenfox Nybegynder
12. marts 2008 - 21:57 #7
Virker fint på min bærbar
Avatar billede thegreenfox Nybegynder
12. marts 2008 - 22:00 #8
Prøver lige "Fail safe"
Avatar billede thegreenfox Nybegynder
12. marts 2008 - 22:21 #9
Sådan den fandt min Ekstern:D
Så er det vel bare at formatere den?
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2008 - 22:30 #10
Ja du bruger bare "gparted" hvis du da ikke vil forsøge at gendanne den oprindelige filtabel
Jeg smutter nu men er tilbage i morgen
Avatar billede thegreenfox Nybegynder
12. marts 2008 - 22:32 #11
Takker mange gange... Bruger funktionen resize/move, og det ser ud til at virke...

Du kan bare efterlade et svar...

Endnu en gang tak... var nok blevet en dyr reperation hvis du ikke havde hjulpet:)
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2008 - 06:51 #12
:o)