Avatar billede kennetm Nybegynder
12. marts 2008 - 16:36 Der er 4 kommentarer

Beregning af anciennitet

Hvordan kan jeg få Excel til at beregne ancienniteten for mig? Forudsat at der er givet en dags dato [=IDAG()] og en ansættelsesdato.

Jeg ønsker at svaret skal indeholde antal år, måneder og dage. Eller evt blot antal år og måneder.

Jeg har fundet løsninger til blot at beregne antal år, men kunne godt tænke mig at få udvidet svaret.

På forhånd tak for hjælpen!
Avatar billede mugs Novice
12. marts 2008 - 16:49 #1
Måske er der noget at hente her.

http://www.eksperten.dk/spm/603685
Avatar billede kennetm Nybegynder
12. marts 2008 - 17:04 #2
Tak for linket mugs.
Jeg kan bare ikke få det til at virke. Når jeg har kopieret teksten ind i Visual Basic, så får jeg bare fejlbeskeden "Ambigous name detected: Alder". Derefter kan jeg trykke OK eller Hjælp.

Hvordan kommer jeg videre?
Avatar billede mugs Novice
12. marts 2008 - 17:23 #3
"Ambigous name detected: Alder"

Har du andre funktioner der hedder noget med Alder.
Excel er ikke lige det program, jeg har mest forstand på.
Avatar billede jkrons Professor
12. marts 2008 - 18:08 #4
Fejlmeddelelsen indikerer at mugs har ret, og du har to funktioner med samme navn i samme modul.