Avatar billede ixma Nybegynder
11. marts 2008 - 23:24 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Råd til ny bærbar

Skal have mig en bærbar.

Budget: helst under 5.000 Kr.

Behov: Word, Internet, Photoshop, Ulead Studio, lidt spil - men ikke grafiktunge. Skal have Firewire og anstændig skærm.

Design: Gerne let og lidt fræk at se på. Eksempelvis gider jeg ikke Acer's grimme design, selvom de ser ud til at have okay maskiner i min prisklasse.

Har kigget på en Dell Inspiron 1525. Går Dell an?

Er der ellers nogen der har lagt mærke til gode tilbud rundt omkring eller bare har et tip til en god maskine til prisen?
Avatar billede amews_aj Nybegynder
12. marts 2008 - 08:11 #1
Jeg har gode erfaringer med dell, og har selv købt Inspiron 1520 (udgået model nu)
1525 er dens afløser, og den største forskel er nok at den 1525 har integreret grafik i stedet for dedikeret grafikkort. Så længe du ikke skal rode med noget grafiktungt vil det dog næppe blive noget problem.
Avatar billede ixma Nybegynder
12. marts 2008 - 21:26 #2
Tak for det...

Er videoredigering at regne som grafiktungt?
Avatar billede amews_aj Nybegynder
12. marts 2008 - 21:35 #3
Jeg er ikke helt sikker på det punkt, men det ville jeg ikke mene.
Det du skal sørge for er især mange ram, og en stor harddisk.
Avatar billede ixma Nybegynder
13. marts 2008 - 21:03 #4
Er 2 GB Ram og 160 GB HD anstændigt til videoredigering?

I øvrigt anbre gode forslag til laptops i prisklassen?
Avatar billede nitroman Nybegynder
13. marts 2008 - 21:07 #5
hvad med en zepto??

http://www.zeptoeksperten.dk/default.aspx
Husk lige at trykke på ikonet i siden så priserne er inkl moms.
skulle mene det er en fin maskine til billige penge
Avatar billede amews_aj Nybegynder
13. marts 2008 - 21:12 #6
Videoredigering tager meget plads. Jo større harddisk desto bedre. Det er svært at sige hvorvidt 160 er nok til netop dit behov, men med redigering slipper det forholdsvis hurtigt op.
2 GB er nok i underkanten hvis du skal bruge vista og videoredigering. Vil anbefale mindst 3 GB.

Hvad angår zepto vil jeg også mene det er ganske gode maskiner (selvom jeg ikke har haft en). Har selv overvejet en zepto, men da jeg købte var dell's billigere.

Du skal have en rimelig stor skærm til videoredigering. Jeg ville nok gå efter 6625WD modellen.
Dog har jeg hørt, uden at vide hvor meget der er om det, at zepto maskinerne har tendens til at overophede (spontan genstart). Som sagt ved jeg ikke om det er et reelt problem, men har læst om det flere steder.
Avatar billede ixma Nybegynder
04. april 2008 - 21:41 #7
Jeg endte med en Dell Inspiron 1525. Er super tilfreds so far. Hurtig og oven i købet hvid og næsten smuk... Læg et svar, hvis du vil have point Amews
Avatar billede amews_aj Nybegynder
04. april 2008 - 21:59 #8
Håber du vil være tilfreds med den ;)

Svar...