Avatar billede mcquade Nybegynder
11. marts 2008 - 22:47 Der er 1 kommentar

pixel fejl , og andre underlige fejl efter overclockning?

hejsa.
jeg var henne og oc mit MSI 7600gs kort med 10 % i dag , og derefter har jeg fået en masse underlige fejl. til og starte med var der ingen problemer så ville jeg lige skifte driver også begyndte alle fejlne, først ville den ik finde mit GFX kort . så genstartet jeg min computer og den begyndte og lave pixel fejl og smatte farverne ind over hinanden , havde så kæmpe problemer med og overhovedet komme ind i windows , når jeg så kom ind fik jeg så den nye driver installeret , og defaulet mit gfx kort (regner jeg med)

men problemerne blev værre , der begyndte og mangle bokstaver i opstarten , den smed mit netværks kort ændret min bios etc ,
jeg gik så hen og tog batteriet ud af computeren for og nulstille den men problemerne fortsatte , nu sidder jeg så i fejlsikret tilstand stadig med få pixel fejl i windows manglende bokstaver i opstarts teksten , udfadet farver i opstarten .

skylles alle disse fejl et brændt GFX kort eller er det en bios virus som gør alt dette ?
Avatar billede jordorm Nybegynder
26. maj 2008 - 11:58 #1
Jeg tror personligt jeg ville prøve at resette BIOS (pins/jumpers), slette partitionerne, tilføje en ny partition, bruge dette tool: http://dban.sourceforge.net/ , og derefter geninstallere windows.

Hvis fejlene stadig er der, ville jeg nok prøve at sætte et andet grafikkort i (lån et af en ven) for at se om det er synderen.

Hvis de underlige fejl stadig kommer, er du nok nødt til at chekce diverse komponenter én efter én.