Avatar billede promi Nybegynder
11. marts 2008 - 20:58 Der er 12 kommentarer

Opstart problemer med ny harddisk.

Hej exp.dk

Jeg har problemer med at starte min bærbare. Min harddisk blev meget ustabil, så jeg har skaffet en ny harddisk, hvor jeg kørte min Norton Ghost på. Men når jeg starter computeren sker der ikke andet end at der i dos er en cursor der bliker i øverst venstre hjørne. Jeg har sørget for at Bios er sat til den rigtigt harddisk.

Jeg har prøvet et MBR program der kunne lave en ny, men kan ikke rigtig få det til at virke. Det er måske noget andet der er galt?
Det er en IBM ThinkPad R40.

Nogle der kan hjælpe?
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2008 - 22:06 #1
Hvis installationen var corrupt på den oprindelige harddisk kan du roligt regne med at det er det samme på en evt. klon
Avatar billede promi Nybegynder
11. marts 2008 - 22:20 #2
det er den ikke.. det var fra den virkede.. flere måneder siden...
Avatar billede off-line Nybegynder
12. marts 2008 - 00:47 #3
I dos? mener du når computeren booter op? Skrev Norton, at installationen var
en succes, eller hvad den ellers skriver? Har du prøvet, i bios, at sætte den
til "Defaults" ?
Avatar billede promi Nybegynder
12. marts 2008 - 17:42 #4
jep når computeren booter op. Norton skrev det var helt fint. har prøvet alt i bios.

Er der nogle der kan en side eller forklare mig hvordan det hænger sammen når en computer booter? (MBR, partionstabel, boot.ini er nogle af de ting jeg har hørt, men mangler en sammenhæng.)
Avatar billede off-line Nybegynder
12. marts 2008 - 19:50 #5
MBR (master boot record) er nødvendig for at du kan boote op. Hvis du er heldig,
kan du skrive en i bios, du skriver fixboot og trykker enter.
Avatar billede off-line Nybegynder
12. marts 2008 - 19:51 #6
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2008 - 20:13 #7
Hvis du er heldig,kan du skrive en i bios, ??
Avatar billede off-line Nybegynder
12. marts 2008 - 20:36 #8
Jeg mener bare, at promi kan prøve med en fixboot, men at der måsk er andet i vejen.
Men ok, formuleringen var ikke heldig:)
Avatar billede smitten1 Nybegynder
12. marts 2008 - 20:42 #9
Det er fixmbr kommandoen, som berører indholdet af mbr. En anden ting, den partition der skal startes op på, skal sættes til at være den aktive
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2008 - 22:26 #10
Download og brænd www.helgec.dk/xp-startfiler.iso (skal brændes som et bootimages) og prøv så at boote op på den cd
BEMÆRK!! det kan godt tage lidt tid inden installationen findes
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2008 - 08:14 #11
Lidt respons ??
Avatar billede promi Nybegynder
16. september 2008 - 22:52 #12
Fik aldrig lortet til at virke, købte en ny pc istedet. men smid et svar, så deler jeg point ud. Man tak for hjælpen ellers..  tjaa, et halvt års respons må jo være hurtigt. :)