Avatar billede rathkjen Nybegynder
11. marts 2008 - 13:31 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Langsom side

Jeg har en stor side hvor jeg i min index fil benytter:

if($_GET['Side'] == "Side1"){
  require("config/side1.php");
}

Kan det være derfor min side er langsom? Jeg kan ikke selv finde en grund til at den skulle være langsom.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. marts 2008 - 13:43 #1
Det i sige selv gør ikke noget - include/require i sig selv koster "ingenting".
Avatar billede rathkjen Nybegynder
11. marts 2008 - 14:14 #2
Okay, så må det næsten være min udbyder. Nogen der ved om web10 er en langsom host?
Avatar billede sajbar Nybegynder
11. marts 2008 - 15:27 #3
jeg har ikke de bedste erfarringer med web10, havde nogle venner der havde hosted deres side hos dem, siden var som du selv skriver langsom....hvis den ellers var oppe..
Avatar billede w13 Novice
11. marts 2008 - 16:22 #4
Jeg har ingen problemer med Web10. Prøv evt. at spørge dem.
Jeg mener, at nogle af deres servere varierer lidt i specifikationer.
Avatar billede rathkjen Nybegynder
11. marts 2008 - 16:50 #5
Okay, så ligger problemet nok der, jeg takker for svar, nogen der vil ha point?
Avatar billede w13 Novice
11. marts 2008 - 16:51 #6
Ikke til mig.
Avatar billede rathkjen Nybegynder
11. marts 2008 - 17:55 #7
Okay, det bestemmer i selv :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. marts 2008 - 18:18 #8
Ingen point til mig, tak.

Din side kan være langsom af andre årsager - for "mange"/"forkerte" opslag i en database. For store billeder. Og sikkert andet.
Avatar billede rathkjen Nybegynder
11. marts 2008 - 18:43 #9
Forkerte opslag. kan du give et eksempel? :)
Avatar billede superdreng Nybegynder
11. marts 2008 - 19:12 #10
Prøv at give os linket :-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. marts 2008 - 19:22 #11
"Forkert"? Det kan være noget med at løbe en tabel igennem for at finde et antal. Lave søgninger i større tabeller uden index på søgefeltet. Joins uden index. Så'n noget...
Avatar billede rathkjen Nybegynder
11. marts 2008 - 20:27 #12
Ahh, ja, dem har jeg nogle stykker af, det er nok der problemet er, mange tak for hjælpen. vil du ha point denne gang?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. marts 2008 - 21:05 #13
Ingen point til mig, tak.
Avatar billede rathkjen Nybegynder
11. marts 2008 - 21:27 #14
Nå okay, jamen hvis der ikke er andre der vil ha dem så..
Avatar billede rathkjen Nybegynder
11. marts 2008 - 23:32 #15
Lukket, tak for hjælp, ingen ville jo ha point :D
Avatar billede olebole Juniormester
12. marts 2008 - 02:52 #16
<ole>

- og undgå '*' i selects, hvis du ikke absolut skal bruge alle felter. Select i stedet kun de specifikke felter, der skal bruges til noget.

Hvis du kun skal finde én række, så husk 'LIMIT 1' i slutningen af din select. Hvis den søgte række f.eks. er nummer to i en tabel med 100.000 rækker, fortsætter søgningen unødigt gennem 99.998 rækker - med mindre, du bruger begrænsning.
Dette gælder også updates!

/mvh
</bole>
Avatar billede rathkjen Nybegynder
12. marts 2008 - 10:29 #17
Okay, mange tak olebole for den fyldige gennemgang! bruger nærmest kun * så nok derfor min side er langsom. tak tak :)