Avatar billede nico2002 Nybegynder
11. marts 2008 - 12:20 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

AMD CPU lagger i spil

Jeg har lige været ude og købt en ny maskine.

Beskrivelse:
- Windows XP PRO SP2
- AMD DUALCORE X2 6000+ (AM2), DUAL 3.0GHZ
- 250GB SATAII HARDDISK *SILENT FLUID*, 7200rpm
- 2GB DDR2 RAM, *DUALCHANNEL*, PC5400
- 1GB GEFORCE 8800GT GRAFIKKORT (IKKE DELT RAM)
- GIGABYTE BUNDKORT, NVIDIA NFORCE

Nu er problemet så at når jeg vil spillet et spil begynder min CPU at lagge, når selve spillet køre stiger forbruget på CPU0 til 95% og hver minut der så går stiger forbruget på CPU1 til 100 og CPU0 falder til 0%, det var ca. i 10sec. og så køre det igen.

Har været inde og hente nye driver til AMD og også den optimereing driver der er til den, men intet har hjulpet.

Nogen der har nogle ider eller links?!!
Avatar billede gurly Praktikant
11. marts 2008 - 13:17 #1
Hvad betyder "lagge" og "lagger"  ?
Avatar billede nico2002 Nybegynder
11. marts 2008 - 13:54 #2
lag 1 (lg)
v. lagged, lag·ging, lags
v.intr.
1. To fail to keep up a pace; straggle.
2. To proceed or develop with comparative slowness: The electric current lags behind the voltage.
3. To fail, weaken, or slacken gradually; flag.
4. Games To determine the order of play in billiards by successively hitting the cue ball against the end rail, the ball rebounding closest to the head rail indicating the player to shoot first.
v.tr.
1. To cause to hang back or fall behind.
2. To shoot, throw, or pitch (a coin, for example) at a mark.
n.
1. The act, process, or condition of lagging.
2. One that lags.
3. A condition of slowness or retardation.
4.
a. The extent or duration of lagging: "He wondered darkly at how great a lag there was between his thinking and his actions" Thomas Wolfe.
b. An interval between events or phenomena considered together.
Avatar billede off-line Nybegynder
11. marts 2008 - 15:15 #3
Eller oversat til dansk:
lag¹ [læg]
    1.    vb. komme bagefter; bevæge sig langsomt; smøle;
    2.    sb. forsinkelse; det man er bagefter; efterslæb;
    •    lag behind komme (, være) bagefter.
Avatar billede gurly Praktikant
11. marts 2008 - 22:31 #4
okay, grunden til at jeg spurgte var at jeg 3 - 4 gange tidligere har set ordet brugt her på eksperten, en´ af gangene var der en anden bruger som spugte hvad det betød, men det kom der intet svar på.
da så jeg så ordet igen, oven i købet gradbøjet, så tænkte jeg at noget måtte detr vel betyde, så jeg var i diverse danske ordbøger, hvor jeg ikke kunne finde det.
og så kunne jeg altså ikke lade være med at spørge.

men det skyldes altså mine manglende engelsk kundskaber.

men det vil sige at "lagger" er et engelsk ord som er gradbøjet på dansk c",)
Avatar billede off-line Nybegynder
12. marts 2008 - 21:49 #5
Man kan være magister i engelsk, uden at forstå det forvanskede ord første gang
man ser det. Jeg synes heller ikke om ordet, netop fordi forvanskningen er så grov,
og ikke siger noget nyt, vi ikke kan udtrykke på dansk.
Avatar billede off-line Nybegynder
12. marts 2008 - 21:51 #6
Når maskinen er ny, er det bedst at benytte garantien, og lade forretningen tage
ansvaret.
Avatar billede nico2002 Nybegynder
17. marts 2008 - 09:21 #7
Ok den har nu være til test hos forhandler og de siger den ikke fejler noget!!!

Men den lagger stadig seriøst meget i alle former for spil, selv online spil kan den ikke klare.

Så er der nogen der kender til programmer som man kan teste sin CPU med?
Avatar billede off-line Nybegynder
17. marts 2008 - 12:42 #8
Der ligger nogle her. MEN jeg kender ingen af dem, så det er helt op til dig selv,
at vurdere, om du vil prøve en af dem.
http://www.google.com/search?client=opera&rls=da&q=CPU+tester&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8
Avatar billede off-line Nybegynder
17. marts 2008 - 12:45 #9
Den her er helt gratis:
http://www.pcworld.com/downloads/file/fid,7592-order,1-page,1-c,alldownloads/description.html?tk=hsx
Avatar billede nico2002 Nybegynder
08. februar 2011 - 15:42 #10
På tide dette bliver lukket, maskinen er solgt og jeg fandt desværre aldrig en løsning på problemet.