Avatar billede fredsgaard Nybegynder
11. marts 2008 - 12:16 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Et spørgsmål ang. Feriepenge-Fagforening-SU

Okay, her er min situation.

Jeg er 33år og udeboende, og pr. 1 september starter jeg på pædagogseminariet på SU selvf.

Jeg stoppede på mit arbejde D. 1 marts i år og skal til at modtage fagforening i April-Maj-Juni-Juli og August også SU fra September. Idag har jeg så lige modtaget et brev fra Feriekonto hvori opgørelsen over mine optjente feriepenge er, så nu er spøgsmålet/spørgsmålene:

1. Når jeg nu starter på SU fra 1. September er det så bedst at få hævet de feriepenge inden? (Jeg tænker på en evt. modregning?

2. Hvis man hæver sine feriepenge imens man er på Fagforening hvad sker der så?

3. Når jeg starter på SU fra 1. September kommer min indtægt fra 1. Januar - 1. September tila t have indflydelse på hvad jeg må tjene ved siden af min SU ?
Avatar billede gurly Praktikant
11. marts 2008 - 12:48 #1
hvis du vil holde ferie i perioden hvor du er på dagpenge fra a kassen, så er det din fagforening der skal underskrive dit feriekort, og så får du selvfølgelig ingen dagpenge i ferien.
husk at underrette jobcenteret i god tid, så du ikke står til rådighed i ferien, mener at de skal have besked minst 14 dage før ferien.
Avatar billede gurly Praktikant
11. marts 2008 - 12:59 #2
PS. du kunne også finde et job i de 5 måneder
så undgår du også at jobcenteret sender dig på diverse jobsønings kurser, eller ud i mindre spændende job. arbejdsløsheden er lav, forvent ikke at få lov at gå i fred.
Avatar billede c-holst Novice
12. marts 2008 - 17:48 #3
Hvis det er til dte næste år, gælder de jo helt til maj 2009

Det re dog mit indtryk, reglerne omkring alle de ting er meget besværlige og at man skal sætte sig ind i tingene
Avatar billede ravnemor Juniormester
16. marts 2008 - 02:24 #4
Dette fandt jeg her http://www.grenaa-gym.dk/kontoret/su.htm#Må%20jeg%20få%20udbetalt%20feriepenge%20og%20samtidig%20modtage%20SU

Må jeg få udbetalt feriepenge og samtidig modtage SU?

Ja. Du skal blot være opmærksom på at feriepengene tæller med i din årsindkomst i det år hvor de beskattes. Typisk vil de blive beskattet i det år de er tjent, men er du i tvivl så spørg på dit lokale skattekontor eller hos din arbejdsgiver.

Feriekortet skal underskrives af din nuværende arbejdsgiver eller af socialforvaltningen i din kommune.

Hvis du modtager dagpenge bliver dine feriepenge - som gurly også skriver - modregnet i dine dagpenge. A-kassen skal underskrive dit feriekort. Og du får IKKE lov at gå i fred i 5 måneder på dagpenge. Du ryger ud i aktivering og de kræver at du søger x antal jobs om ugen efter de nye regler.

Hvorfor sagde du også dit job op så længe før. Blev du opsagt eller var det vikariat. Hvis du selv sagde op, for du 3 ugers karantæne.
Avatar billede ravnemor Juniormester
16. marts 2008 - 02:25 #5
Hvis du skal på dagpenge huskede du vel at melde dig ledig på www.jobnet.dk ikk ? Ellers får du først fra den dato du gør det.
Avatar billede gurly Praktikant
17. marts 2008 - 22:49 #6
Du er jo til syneladende ikke så ledig at du kan afse tid til lidt respons på dit ejet spørgsmål
Avatar billede gurly Praktikant
17. marts 2008 - 22:53 #7
men det ender vel med at du selv tager pointne som tidligere
http://www.eksperten.dk/spm/799200
Avatar billede fredsgaard Nybegynder
18. marts 2008 - 12:28 #8
Ravnemor <-- jeg sagde op pga ulovlige arbejdsforhold (Kører en sag imod arbejdsgiveren igennem fagforeningen) Faktisk var det min Fagforening som rådede mig til at sige op med det samme, så jeg slipper heldigvis for de 3 ugers karantæne.

Smid lige svar Ravnemor det var et rigtig godt link du smed der, der fandt jeg lige det jeg søgte..

Og til gurly.... Søg om at blive admin.
Avatar billede ravnemor Juniormester
18. marts 2008 - 12:39 #9
Ok mange tak
Avatar billede gurly Praktikant
18. marts 2008 - 20:34 #10
næ det kunne jeg ikke drømme om,
men jeg husker til en anden gang