Avatar billede kalleballe Nybegynder
11. marts 2008 - 11:36 Der er 7 kommentarer

font fejl på mac

Jeg har en flash fil hvis fonte ser underlige ud (times) når filen afvikles på nettet.

Hvis jeg bare afvikler swf filen direkte fra min mac så ser fonten fin ud, - men når jeg køre den igennem htmllen så bruger den times i stedet for verdana???

På pc ser det fint ud.

Det er naturligvis dynamisk tekst der er tale om.

Hvordan kan det være, - og hvad gør jeg for at rette det?

Det er as 2 og flash cs3.

vh

KalleBalle
Avatar billede andersbro Nybegynder
11. marts 2008 - 11:48 #1
Har du specificeret at det skal være device font, eller embedded fonten?
Avatar billede kalleballe Nybegynder
11. marts 2008 - 12:11 #2
specificeret af det skal være device font.

Sjovt nok virker det heller ikke når det er en static tekst.
Avatar billede andersbro Nybegynder
11. marts 2008 - 12:33 #3
Times er default font for tekstfelter, så måske kan det have noget at gøre med at du sætter parametrene for testfeltet efter at du har lagt tekst i feltet...
Avatar billede kalleballe Nybegynder
11. marts 2008 - 12:36 #4
nu har jeg prøvet at lave en helt ny fil med intet andet end et tekst felt hvor der står noget tekst.

Tekstfeltet er sat til at modtage device fonts og den står til Verdana og statisk tekst.

Hvis jeg previewer med html så får jeg times i stedet for verdana.
Avatar billede kalleballe Nybegynder
11. marts 2008 - 12:42 #5
hold kæft det er underligt, - hvis jeg så sætter teksten til _sans og så bagefter finder verdana fra listen så virker det?????
Avatar billede kalleballe Nybegynder
11. marts 2008 - 12:45 #6
det skal lige siges at min fil er lavet på en pc, - så måske forstår den bare ikke at der står verdana, - selvom den faktisk sætter hak ved verdana i font listen, - hvis jeg så lige trykker på navnet verdana i font listen så virker det ????
buuuuuggggggyyyyyy!!!!!
Avatar billede andersbro Nybegynder
11. marts 2008 - 19:15 #7
:-)