Avatar billede kongejens Nybegynder
10. marts 2008 - 23:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

undgå blå links

hej

hvordan undgår jeg at mine links får bliver blå, når der er trykket på dem?
Avatar billede kongejens Nybegynder
10. marts 2008 - 23:01 #1
får bliver... skulle bare have været bliver
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
10. marts 2008 - 23:13 #2
her finder du garanteret noget du kan bruge

http://www.html.dk/tutorials/css/lektion6.asp

kig specielt under a:visited den kan nok klare dit problem...

har du sat a så skulle det så vidt jeg husker ikke være nødvendigt at sætte a:visited men det skader jo ikke at gøre det....

håber det var svar nok.
Avatar billede kongejens Nybegynder
11. marts 2008 - 18:58 #3
kan man ikke gøre det uden at berøre css?
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
12. marts 2008 - 03:17 #4
Nej desværre.

Eller det vil sige det kan du godt, så skal du bare på alle dine <a href="#"> tag tilføje følgende lille stump kode

<a href="#" style="color: #000000">

Men jeg vil da klart mene at det er nemmere lige at lave en lille CSS fil som kan klare dette og andre design ting for dig. HVis du ikke vil have en CSS fil så er det muligt at tilføje følgende kode til den <head> sektion

<style>
a { color: #000000; }
</style>

Håber det er svar nok...

ellers spørg og jeg skal forsøge at svare så godt jeg nu en gang kan.
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
16. marts 2008 - 16:38 #5
Fik du det til at virke?