Avatar billede tuep Nybegynder
10. marts 2008 - 11:58 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at sende mail

Hej Eksperter

Min bedre halvdel har en bærbare hun bruger hhv. hjemme og i sin forretning. Begge steder er der trådløst netværk.
Udbyder hjemme er TDC og i forretningen Fullrate.
Hendes mail ligger hos Cliche.

Problemmet er at hun begge steder ikke har kunne sende mails, men godt kunne modtage. Så satte jeg en ekstra konto-opsætning op i hendes Outlook, så hun rent praktisk skifter mellem hjemme og forretningen. Problem halvt løst: nu kan hun sende hjemme, men forsat ikke i forretningen!
Det har jeg forsøgt at rode med og nu har jeg fucked det helt op. Nu kan den igen kun modtage!

Opsætningen:
Fullrate:
Serveroplsyninger:
Server til indgå post (pop3): mail.mmaarbjerg.dk
Server til udgå post (SMTP): mail.fulrate.dk

TDC:
Serveroplsyninger:
Server til indgå post (pop3): mail.mmaarbjerg.dk
Server til udgå post (SMTP): smtp.mail.dk

Fejlen er nok en fejl 40, så kan nogen fortælle mig hvordan opsætningen bør se ud, for at virke?

På forhånd tak

Tue
Avatar billede dragonknight Juniormester
10. marts 2008 - 12:00 #1
Er du helt sikker på at SMTP adressen er korrekt ?
Avatar billede leif Seniormester
10. marts 2008 - 12:01 #2
Ifølge Fullrate skal der bruges: smtp.fullrate.dk
Avatar billede dragonknight Juniormester
10. marts 2008 - 12:05 #3
Ja ik'. Der mangler et l
Avatar billede leif Seniormester
10. marts 2008 - 12:08 #4
Ja, og hedder smtp. og ikke mail.
Avatar billede tuep Nybegynder
10. marts 2008 - 12:18 #5
ja, fair nok! Stavefejl, men kunher - ikke i opsætningen ;-)
Forsøger at sende hende på arbejde med smtp.fullrate.dk. Tror Leif har ret og jeg har ret i at det var en fejl 40 ;-)

Men er jeg tvunget til at have to opsætninger?
Avatar billede dragonknight Juniormester
10. marts 2008 - 13:11 #6
Du skal have en opsætning for hver konto, og vil du have 2 konti på en maskine, så ja, 2 konti.
Avatar billede leif Seniormester
10. marts 2008 - 13:29 #7
Ja, og nej.

Hun kan manuelt ændre det afhængig hvor hun er. Alternativt kan man bruge fx: http://smtp.dk/ som kan sende via alternativ port således at Port 25 ikke er et problem.
Avatar billede tuep Nybegynder
17. marts 2008 - 13:54 #8
Leif, at sende svar! Det virker 100%, selvom det er til grin man skal skifte konto, alt efter hvor man er!

Tak for hjælpen :-)
Avatar billede leif Seniormester
17. marts 2008 - 14:02 #9
Det kan vi godt være enige om, men så har man mulighed for at købe sig adgang til fx. www.smtp.dk således man ikke behøver