Avatar billede cytg Nybegynder
10. marts 2008 - 09:48 Der er 1 kommentar

låste kolonner i tabel ved horizontal scrolling

Hej

jeg har led vidt og bredt efter en løsning på det her problem og ligesom jeg skal til at kaste håndklædet i ringen, falder jeg over dette eksempel fra ActiveWidgets

http://www.activewidgets.com/aw.ui.grid/fixed-model.html

(tryk showexample->showme)

Denne gør lige nøjagtigt det jeg leder efter, låser vilkårlige kolonner mens de øvrige er scrollable.
De andre løsninger jeg har fundet låser kun den første kolonne(eller de første kolonner), extjs fx. flytter de kolonner du låser fra deres oprindelige position ud til venstre i tabellen/grid'et.
Er der nogen der kan pege mig i den rigtige retning? Hvordan formår de at løse det så snildt.
Hvis jeg kunne havde jeg købt active widget's, men det er pt. ikke  en mulighed desværre.

Disclaimer(cytg){ Jeg er java koder, rimelig blank på javascript (but thats about to change;)) så håber ikke mit spørgsmål ikke er alt for dumt!}
Avatar billede olebole Juniormester
10. marts 2008 - 18:05 #1
<ole>

Et peg i den rigtige retning:
1) Bliv _seriøst_ benhård i HTML, CSS, JavaScript og DOM
2) Indhøst en enorm erfaring i de forskellige browseres særheder, garbage collection, m.m.m.
3) Skriv et library på et par tusinde kodelinjer

Mon ikke du i løbet af de tre-fem år, det tager dig at opnå de fornødne kompetencer, kunne overkomme at spare op til en licens?  :)

/mvh
</bole>