Avatar billede tweak Nybegynder
09. marts 2008 - 21:27 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Vedr. Pagerank

Hvis man har fået tilbudt at købe et site med en god pagerank som man gerne vil udnytte, men hvor indholdet på sitet ikke har noget at gøre med det man vil bruge den nye site til, kan man så bruge den gode pagerank til noget?
Avatar billede jkampmann Nybegynder
09. marts 2008 - 21:29 #1
Nej, det vil jeg ikke mene.
Normalt får man en god pagerank, fordi andre sider med noget lign. samme indhold som der var på (domænet med pagerank's) indhold. Ret mig hvis jeg tager fejl.
Avatar billede jkampmann Nybegynder
09. marts 2008 - 21:30 #2
Der skulle selvfølgelig stå:

Normalt får man en god pagerank, fordi andre sider med noget lign. samme indhold som der var på (domænet med pagerank's) indhold linker(ede) til dig. Ret mig hvis jeg tager fejl.
Avatar billede tweak Nybegynder
09. marts 2008 - 21:35 #3
Meningen er at jeg vil bruge sitet til en blog hvor der så skal linkes til min "rigtige side" og udnytte den gode pagerank som er på bloggen, når bloggen så mister sin pagerank skulle min "rigtige side" vel ha draget nytte af bloggen som jo har indhold som relatere til min "rigtige side"
Avatar billede madx Nybegynder
09. marts 2008 - 22:51 #4
Det har en midlertidig værdi i den pågældende udformning

Nemlig den værdi du opnår indtil sitets værdi falder... Men er du lidt behændig kan du jo nok holde liv i det i nogen tid. Måske lang tid.

Der er flere veje afhængig af den konkrete situationen - også selvom temaerne ikke lige passer (men øhmmm - det er nok ikke lige her vi skal diskutere det ;-)
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
10. marts 2008 - 00:15 #5
Det er en rigtig god ide.... og du kan nemt holde "liv" i siden ved at tilmelde den rundt omkring på blog's og forsk. index-kataloger. Bare du bruger de nye søgeord som gælder for den nye side (Det nye indhold).
Det er et meget brugt ressource fordi det er godt og virker....

Det er naturligvis en forskel i om emnet er det samme.... Et domænenavn som www.store-patter.dk hænger selvfølgelig ikke så godt sammen med vvs-shop....

Men bare begynd at tilmelde forskellige steder med det samme det er online i sin nye form
Avatar billede tweak Nybegynder
10. marts 2008 - 01:49 #6
Når vi snakker god pagerank, hvor langt skal man så op før man kan begynde at kalde den god?
Avatar billede madx Nybegynder
10. marts 2008 - 08:39 #7
pr 4 i DK er "god", så er man på vej
pr 5 er pænt
pr 6 flot, f.eks. flere medier
pr 7 sjældent, f.eks. dr.dk
Avatar billede tweak Nybegynder
10. marts 2008 - 16:36 #8
I deler point, tak for hjælpen.
Avatar billede madx Nybegynder
10. marts 2008 - 17:21 #9
Danke
Avatar billede larsbachmanndk Nybegynder
11. marts 2008 - 15:45 #10
Man kan ikke arve en pagerank.
Når et domæne skifter registrant "nulstilles" pagerank. Det kan dog godt være at man stadig kan se den "gamle" pagerank i Googles toolbar, men den har ingen værdi.

Man kan dog gøre nytte af alle de backlinks der er til domænet. Det er jo ikke uden grund at sitet har fået en god pagerank.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
12. marts 2008 - 07:17 #11
Hmmm.... Det gode ved eksperten er at få fornyet sin viden....

Men i mine ører lyder det dog som noget fis.
Det vil sige at hvis man køber andre firmaers hjemmesider, for at tjene penge, så gør man det ikke, fordi google straffer ved at fjerne pagerank.

Tror du pagerank er noget man får tildelt af en redaktør, noget man stemmer om ell. lign ??
Avatar billede madx Nybegynder
12. marts 2008 - 09:19 #12
->larsb, tankevækkende iagttagelse omkring 0-stilling ad PR, hvor søren har du set/læst det

Det jeg ved om den grønne tegneseriepagerank (som jeg plejer at kalde den) er at den primært opnåes via indgående links (ikke deres tema). Links er der både før og efter et ejerskifte (som regel), så det ændrer vel ikke på tegneseriepageranken (selvom den altid er et historisk udskrift, selvfølgelig)

Men jeg kan godt forestille mig, at et ejerskifte kan/vil medfører genberegning af hele sitet internt, ligesom hvis man skiftede struktur/indhold iøvrigt. Hvis altså Google kider at kigge efter ejerskifte
Avatar billede madx Nybegynder
12. marts 2008 - 09:20 #13
kider -> gider
Avatar billede mrvertigo Nybegynder
14. marts 2008 - 11:45 #14
Men hvis indholdet på sitet skifter fra at handle om, lad os sige, VVS til udlejning af feriehuse... så er de mange tusinde VVS-relatede links noget nær ubrugelige og de vil desuden forsvinde over tid. Måske kan man få et midlertidigt boost us af det, men der skal arbejdes hårdt på at bevare PR gennem linkbuilding osv.

I min verden er sådan et køb spild af penge.