Avatar billede joak0334 Nybegynder
09. marts 2008 - 18:26 Der er 16 kommentarer

Defekt pc! Hjælp? :D

Hej eksperter ;)

min pc har lige været til rep. og fik udskiftet bundkort og psu/strømforsyning eller hvad i kalder det :D

derefter virkede den i, omkring en time, jeg slukkede den så.
da jeg tændte den igen for at installere nogle driver, frøs den fast nogle gange. og senere flippede den ud og kom frem med en forvirrende blå skærm med en masse streger som hele tiden flimrede.
her er et link med et billede af det. (måske er det lidt svært at se)

jeg geninstallerede windows. og så virkede den egentlig ok. bortset fra at den SLET IKKE var i stand til at køre spil som cs:S efter jeg geninstallerede den. den loadede banen og det hele kunne ses. MEN jeg havde måske 1 frame hvert 6 sekund! og så begyndte den da også at fryse igen (lad være med at sig "du skal opdatere driveren" fordi det har jeg gjort ;P)

efter jeg havde prøvet at spille en spil nogle gange, gentog den det med skærmen. Og der sidder den så fast nu. først viser den mit skrive bord, (kan ikke bevæge musen) 5 sek. efter gør skærmen det der. Hvis jeg lader den stå lidt går skærmen i sort. Men den virker fint i bios og sådan noget.

nåede at teste mine ram for fejl inden den flippede helt ud. Den fandt ingen fejl der. (men jeg ved ikke om det kan være dem)

amd athlon 64 +4600 x2
7600gs 512mb ddr2
2gb ram
420w psu
Avatar billede squazz Novice
09. marts 2008 - 18:29 #1
1. Hvor er linket? :P

Det lyder som om du mangler skærm/grafik drivere, (ved godt jeg ikke skulle sige det), men er du sikker på at det er de rigtige drivere du har installeret, og til alle komponenter i computeren?
Avatar billede joak0334 Nybegynder
09. marts 2008 - 18:30 #2
Avatar billede joak0334 Nybegynder
09. marts 2008 - 18:32 #3
og ja. det er de rigtige drivere. (kan slet ikke få adgang til min pc. den fryser i windows, og kommer med den der skærm). og den virkede fint "inden den gik i stykker" altså inden den blev sendt til rep. med driverne og det hele
Avatar billede squazz Novice
09. marts 2008 - 18:36 #4
Hvad snakker vi om her? Bærbar, stationær, og hvem reparede den?
Har du service på den?
Avatar billede squazz Novice
09. marts 2008 - 18:36 #5
(Jeg har nemlig ingen anelse om hvad der kan være galt) :P
Avatar billede joak0334 Nybegynder
09. marts 2008 - 18:38 #6
stationær. købt hos føniks computer.
de ornede den i sidste uge, og jeg fik den om fredagen. den er vist et år gammelt
Avatar billede joak0334 Nybegynder
09. marts 2008 - 18:45 #7
det er lidt noget pis! :P når jeg lige havde glædet mig til at kunne bruge den igen
Avatar billede squazz Novice
09. marts 2008 - 18:51 #8
Jeg kender følelsen af at have en computer til at stå man ikke kan bruge:P Lige pt mangler jeg en CPU til min egen computer :(

Hmm, det var det samme den fejlede da du sendte den til reperation?
Avatar billede joak0334 Nybegynder
09. marts 2008 - 19:15 #9
nej. der lavede den blå skærm og slukkede inden den kom ind i windows. det var bundkortet. nu kører den fint indtil. men måske er det grafikkortet? den kunne jo ikke spille spil
Avatar billede squazz Novice
09. marts 2008 - 19:30 #10
Det kunne sagtens være grafikkortet som er røget en tur, eller som ikke sidder godt nok i, det kan være meget, men du har sikkert ret i at det er en hardware fejl... Ring til Føniks i morgen og klag :P
Avatar billede joak0334 Nybegynder
09. marts 2008 - 20:09 #11
har ogs en god plan :P hvis de skifter grafikkortet ud. siger jeg at jeg vil betale forskellen op til 8800gt :D og på den måde få den opgraderet billigt ;P
Avatar billede squazz Novice
09. marts 2008 - 21:08 #12
Hehe, så skal du også til at tjekke hvilket 8800GT de giver dig...
Avatar billede squazz Novice
10. marts 2008 - 07:43 #13
Der er jo også forskel på hvilken producent du får kortet fra:P
Tjek evt. dette post: http://www.eksperten.dk/spm/822943
Avatar billede squazz Novice
25. marts 2008 - 11:52 #14
Fandt du ud af noget? :P
Avatar billede dragonknight Juniormester
25. marts 2008 - 12:01 #15
Kan den starte i fejlsikker tilstand, og køre uden fejl ?
Avatar billede squazz Novice
27. april 2008 - 09:06 #16
Har du fundet ud af noget?