Avatar billede nornberg Nybegynder
09. marts 2008 - 12:10 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke starte computeren op - Rebooter konstant

Harjsa Alle,

min far har lige for engangs skyld været forbi med sin pc. Han har været væk hele ugen hvor ungerne har brugt pcen, og da han kommer fra kursus fredag og tænder computeren kan den ikke starte op.

Når man tænder den får man den skærm frem hvor man kan vælge at starte i fejlsikret tilstand på diverse måder, eller vælge og bruge sidste kendte konfigurationssystem hvor windows virkede. Den forklaring computeren selv kommer med oppe i toppen siger at det kan være pga. strømsvigt eller computeren er blevet lukket forkert eller lignende.

Men lige meget hvad man vælger af de muligheder der er for at starte op resulterer det i at computeren rebooter.

Hvis man starter den uden at vælge nogen af mulighederne står den bare og genstarter i en evighed efter den har talt ned fra de 30 sekunder.....

Nogen der har en ide til en løsning eller er den eneste mulighed en reinstall af windows?
Avatar billede peet-49 Novice
09. marts 2008 - 12:15 #1
Kør en CHKDSK /r /p i konsollen og derefter en fixboot
Avatar billede nornberg Nybegynder
09. marts 2008 - 12:29 #2
hehe ja det lyder som en god ide, men hvordan gør man lige alt det der?
Avatar billede peet-49 Novice
09. marts 2008 - 12:38 #3
First boot i bios skal stå til cdrom, du sætter windowscdèn i drevet, trykker på en tast for, at starte cdèn, i første billede om repair, trykker du R, logger på windows (1) trykker enter, logger på som administrator, trykker enter, derefter skriver du chkdsk /r /p og trykker enter, når det en gang er færdig skriver du fixboot, acceptere ja med j og trykker enter, når det er færdigt skriver du exit og trykker enter.
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2008 - 12:45 #4
Avatar billede nornberg Nybegynder
09. marts 2008 - 12:49 #5
okay mange tak, bare smid et svar så accepterer jeg :)
Avatar billede peet-49 Novice
09. marts 2008 - 12:56 #6
:-)
Avatar billede Jensen DK Novice
09. marts 2008 - 13:41 #7
Skal du ikke se om det virker før du acceptere svaret?
Avatar billede nornberg Nybegynder
09. marts 2008 - 13:47 #8
jo da! og det virkede fint silbidor :)
Avatar billede peet-49 Novice
09. marts 2008 - 13:49 #9
Det plejer det.
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2008 - 14:04 #10
Det er korrekt at det plejer at virke, men at processen kan klares på ca. 10 minutter det er højst usædvanlig
Avatar billede Jensen DK Novice
09. marts 2008 - 14:15 #11
Det er en meget lille harddisk helgec.
Avatar billede peet-49 Novice
09. marts 2008 - 14:18 #12
Jeg får det til omkring 1 time 12:40 til 13:40
Avatar billede Jensen DK Novice
09. marts 2008 - 14:26 #13
pet-49 12:38:00 til 12:49:36 giver 00:10:36 min
Avatar billede nornberg Nybegynder
09. marts 2008 - 18:11 #14
Nu ved jeg ikke om du har svært ved at regne silbidor? jeg accepterede svaret over en time efter at han havde smidt foreslaget.

Jeg bad ham blot om at smide et svar allerede nu i tilfælde af at jeg glemte og komme herind igen, for normalt er jeg ikke ret tit online på eksperten.....

Så det kan godt være han smed svaret 10 min efter, men det blev ikke accepteret på det tidspunkt..... Det ved du i øvrigt også godt.
Avatar billede peet-49 Novice
10. marts 2008 - 09:25 #15
Er der nogle, der er misundelige, må de gerne få nogle point af mig, jeg bruger dem først til jul, da køber jeg virtuelle tuborg for dem.
Avatar billede Jensen DK Novice
10. marts 2008 - 14:04 #16
Kan du også købe et par lækre damer, foruden dine Tuborg så ender det med at det bliver en fed julefest.
Avatar billede peet-49 Novice
10. marts 2008 - 14:26 #17
Jeg har aldrig klaget over mine juleøl, jeg er blevet for gammel til lækre damer, men de er da søde, at se på.