Avatar billede -anders Nybegynder
17. juni 2001 - 17:23 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Farveskema

Hejsa, jeg sidder her og er igang med at lave layoutet/udseendede til min kommende side geekworld.dk (Domænet er ikke oppe endnu).
jeg har prøvet at rode lidt rundt med nogen farver, men jeg kan ikke rigtig finde en der passer helt, jeg ville værdsætte noget hjælp hvis det er muligt.
[siden omhandler alle de nye teknologiske ting der kommer på markedet, reviews mm]
i kan se layoutet hér: http://www.friserverplads.dk/xt1le

mvh Anders
Avatar billede -anders Nybegynder
17. juni 2001 - 17:25 #1
Jeg glemte at sige at siden indtil vidre kun er lavet til opløsningen 1280x1024, så den vil nok se lidt underlig ud hvis man ikke kører i netop den opløsning.
Avatar billede prodic Mester
17. juni 2001 - 17:27 #2
http://www.colorschemer.com/

Det lille program kan hjælpe dig en del af vejen. :-)
Avatar billede prodic Mester
17. juni 2001 - 17:29 #3
Du indtaster nogle hex-tal og programmet viser dig farven samt 8 andre farver, som på en eller anden vis matcher den første farve.
Avatar billede -anders Nybegynder
17. juni 2001 - 17:31 #4
yes, jeg kender godt alt det med farver, det er ikke det jeg mangler, -> jeg mangler feedback om hvad det ville se godt ud, ikke hvordan man laver farver. :)
Avatar billede prodic Mester
17. juni 2001 - 17:34 #5
Nej men programmet foreslår som sagt nogle alternative farver ud fra den farve/kode som du indtaster. Derfra kan du så begynde at finde nogle pæne matchende farver.
Og de farver du vælger skal på en eller anden vis hænge sammen med sidens indhold. :-)
Avatar billede -anders Nybegynder
17. juni 2001 - 17:36 #6
ok, så forsøger jeg mig frem :) fu får pointne.
Avatar billede jakoba Nybegynder
17. juni 2001 - 17:42 #7
Siden går helt i kage med NS6 :(
Nop en god ide at indikere den to-spaltede opdeling lidt klarere (fx ved at flytte marginen fra siden ind i midten mellem 2 firkanter istedet for eet stort rektangel.
Gode typer.
for meget rødt i den blå bjælke. farve på en flade ser ofte anderledes ud end samme farve på en streg, tynd den lidt i bjælken.
Jeg ku kun finde t links udover  :news::artikler: din email og det til newspro. så mere kan det ikke blive til.
Avatar billede -anders Nybegynder
17. juni 2001 - 18:47 #8
ok, den er ikke kompatibel med NS6? jeg må lige hente det engang så jeg kan prøve at få ordnet det.
det er måske rigtig nok, at marginen skal optegnes synligere, men det havde jeg tænkt mig at gøre med en baggrund, der gik lidt i stil med et Y en del på den ene side osv.