Avatar billede wabber Nybegynder
08. marts 2008 - 14:08 Der er 2 kommentarer

for stor cpu til bundkort?

hej.
jeg har lige købt nyt bundkort samt cpu... jeg har efterfølgende fundet ud af, mit bundkort kun understøtter en cpu med 5200+ og den cpu jeg har købt er en 5600+... jeg vil derfor hører om den er muligt at de to dele kan kører sammen.
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. marts 2008 - 14:51 #1
Du skal helt sikkert have opdateret BIOS for at understøtte den CPU, men det er jo svært, når du ikke kan boote bundkortet uden CPU.

Du må henvende dig til de som har solgt dig dette, og foreholde dem, at de har solgt noget der ikke umiddelbart passer sammen.
Spørg om de evt. kan opdatere BIOS, således du kan boote med den nye CPU, eller har du jo ikke noget at bruge hverken CPU eller bundkort til.

Alternativet er hvis du har en gammel CPU, som passer i bundkortet, og som bundkortet vil boote med, for så kan du bruge denne i forbindelse med opdatering af BIOS.
Avatar billede mash Mester
08. marts 2008 - 15:18 #2
altså normalt kan den jo køre 5200 osse den 5600 ,så den burde starte op ,om en bios update får den til at understøtte en 5600 kan du finde ud af hvis du går ind på bundkort producenten´s hjemme side og slår dit bundkort op.