Avatar billede burkal Nybegynder
08. marts 2008 - 09:41 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kabel fra PC til TV

Hej

Jeg vil gerne kunne se hvad der vises på min laptop skærm på mit TV. Hvordan gør jeg det?

PCen har HDMI udgang. Og TVet er ca 3-4 år gammel. Dvs ikke HDTV. der er scart stik og noget komposit (Rød, hvid og gul stik)
Avatar billede njalus Nybegynder
08. marts 2008 - 14:05 #1
Hej Burkal.

Det er vidst nok umuligt det du ønsker dig der. HDMI er digitalt og Scart / komposit er analogt. Prøv at se om der ikke er et DVI/VGA stik i din laptop også.

Det har der været i de laptops jeg har haft igennem tidernes løb.
Avatar billede burkal Nybegynder
08. marts 2008 - 21:36 #2
Der er også en VGA. og kom også selv til samme konklusion som dig efter yderligere efterforskning. Nu skal jeg bar beslutte om jeg skal have et VGA til Komposit kabel eller et HD-TV :)

Jeg vil gerne give dig pointene for din ulejlighed, så venligst svar på spørgsmålet.
Avatar billede njalus Nybegynder
09. marts 2008 - 14:15 #3
Det var da så lidt. Jeg bruger selv VGA på mit tv, og det virker ganske okay. Det med HD-signal er en farlig jungle, fordi det kommer alligevel ikke til at virke før om 2-3 år. på Dr1 og Tv2-kanalerne. Vælg det tv du synes er flottest og best til den max pris du sætter dig. ( Næsten alle nyere tv har HDMI-stik, så din laptop / dvd / mediecenter kan kobles til der.