Avatar billede freya2000 Nybegynder
07. marts 2008 - 00:15 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

GetDataBack - jeg kan ikke åbne min "reddede" filer

Hej
Jeg har nu været igennem en masse bøvl for at redde data fra en harddisk som ikke vil lade mig tilgå den.
Jeg har forsøgt TestDisk for at lave partitionen uden held og nu har jeg kørt programmet GetDataBack igennem og jeg kan finde mine filer men når vil se dem på den raske eller den syge harddisk så er der noget i vejen med filerne for de kan ikke åbne uanset om det er pdf jpg eller noget andet filformat.

Det her kræver virkelig en der kan sit kram - jeg håber at der en af jer der kan hjælpe...
Avatar billede venturer Nybegynder
07. marts 2008 - 01:07 #1
Jeg er ikke helt sikker på hvor langt du er i forløbet, så jeg vil bare lige nævne et par generelle ting med hensyn til GDB.
Du skal først og fremmest have en registreret kopi af programmet for at kunne gendanne filerne (uden kode kan du kun SE om filerne er der).
Hvis du HAR gendannet filerne med GDB og du så ikke kan åbne dem, så kan det meget vel være fordi filerne ikke er blevet gendannet 100% korrekt. De er altså korrupte og dette kan være resultatet af en godt "fucked" harddisk :(
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
07. marts 2008 - 04:07 #2
med GDB kan man åbne filerne en ad gangen selvom man ikke har registreret. Dvs. at man kan ikke kopiere en helt mappe over på et drev, men man burde kunne åbne f.eks. en jpg-fil med mspaint. det vil sige at man kan tjekke dem enkeltvis, og hvis man er tilfreds med resultatet kan man købe programmet og få sine filer hjem.
hvis de ikke kan åbnes overhovedet ser det skidt ud.
Avatar billede freya2000 Nybegynder
07. marts 2008 - 12:56 #3
Og når det nu ser skidt og min harddisk er "fucked" - hvad gør jeg så?
Avatar billede freya2000 Nybegynder
07. marts 2008 - 13:02 #4
Kan I anbefale nogle programmer til at evt. repererer partitionen?
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
07. marts 2008 - 13:16 #5
du har jo prøvet helgec's lost data ting før (spørgsmål http://www.eksperten.dk/spm/822149 ... overvej iøvrigt at lukke det, det gør du ved at bede om et svar fra dem du vil give point og acceptere deres svar)
hvis den ikke virker er det ikke sikkert noget virker overhovedet.
jeg bruger forskllige programmer alt efter hvad der er galt. ofte tager en en kopi af hele harddisken med partition saving eller andet program, så kan man nemlig køre flere omgange uden at skade originale data. den her har jeg brugt nogle gange http://www.freedownloadscenter.com/Utilities/File_Maintenance_and_Repair_Utilities/FILERECOVERY__Professional.html men den er jo ikke gratis
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. marts 2008 - 17:08 #6
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. marts 2008 - 17:08 #7
hov!
Avatar billede freya2000 Nybegynder
18. august 2010 - 15:49 #8
Stadi et mysterie...