Avatar billede nemlig Professor
06. marts 2008 - 14:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Select WHERE betingelser i 2 databaser er opfyldt

Jeg har 2 databaser og skal lave et udtræk fra DB1, men på basis af nogle oplysninger i DB2.

Eksempel:
DB 1 har følgende felter
db1felt1
db1felt2

DB2 har følgende felter
db2felt1
db2felt2

Forspørgsel, som driller:

Hvis db2felt1 = blabla
så hent de poster i DB1 hvor db1felt2=db2felt2
Avatar billede barklund Nybegynder
06. marts 2008 - 14:11 #1
Jeg tror du skal eksemplificere lidt mere. Hvad er der i dine tabeller (ikke databaser), hvad skal du trække ud og hvordan hænger tabellerne sammen.
Avatar billede nemlig Professor
06. marts 2008 - 14:37 #2
DB1 = kundedatabase
DB2 = arrangementer med datoer for start og slut
I DB1 er der også et [tur]felt, som har samme værdi som [id]felt i DB2 og på den måde er kædet sammen med et arrangement.
Jeg vil fx lave et udtræk af de kunder fra DB1 som er kædet til et arrangement DB2, og hvor dato-felt i DB2 ligger efter d.d.
Avatar billede nemlig Professor
21. april 2008 - 00:13 #3
Lukketid.
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
21. april 2008 - 00:19 #4
jeg ved godt spørgsmålet er lukket - men her er en ting til dig alligevel:

http://www.w3schools.com/Sql/sql_join.asp

fantastisk side hvor du kan se alt om hvordan du kan joine med de forskellige tabeller og databaser
Avatar billede nemlig Professor
21. april 2008 - 00:36 #5
OK - super. Mange tak for det.