Avatar billede jornp Nybegynder
05. marts 2008 - 23:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kopiere hyperlink

Jeg er ved at lave en medarbejder base hvor alle medarbejderne skal være i med personlige data, og kurser osv.

Jeg har lavet medarbejder 1 på ark 1, der er mange hyperlink på den side, så man kan hoppe rundt og finde de forskellige dataer, jeg synes det er nemmere at have de hyperlink og hoppe rundt på siden, end at have 4-5 ark pr. medarbejder (vi er 35 medarbejdere)

Problemet er at når jeg kopierer siden til de forskellige ark (personer) så skal jeg sidde og rette hvert enkelt hyperlink, kan det ikke gøres nemmere?
Avatar billede mrjh Novice
05. marts 2008 - 23:18 #1
denne laver hyperlink til celle A1 i det aktuelle ark, også når du kopierer til andre ark

=HYPERLINK(MIDT(CELLE("filnavn");SØG("[";CELLE("filnavn"));100)&"!A1")
Avatar billede jornp Nybegynder
06. marts 2008 - 11:29 #2
Den skriver bare "referencen er ugyldig" jeg har sat den ind i celle E67 for at prøve, men intet sker.
I celle E67 står der nu medarbejderbase.xls, der skulle jo gerne stå noget andet tekst, jeg har prøvet at udskifte "filnavn" med nogen andet, med så stod der bare VÆRDI, hvad gør jeg galt??
Avatar billede jornp Nybegynder
12. marts 2008 - 20:10 #3
lukket